Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Nokia 212 Problem

  1. #1

    Nokia 212 Problem

    :?: Hej Någon som kan hjälpa.
    Har en Nokia 212 a kör med Funcard+Slipstream men får följande medd
    på tv n "Ingen åtkomst för Video eller Ljudström" och inga kanaler förutom 3 an o Z tv som vad jag förstått går okodade.

  2. #2
    syns svt kanalerna och vanliga tv4


    om inte kolla antennsladd, antenn, mottagning?

    annars lämna in den !

  3. #3
    Det där meddelandet tyder på att du har ett kort som har slocknat. Kolla att rätt op-nyckel är inlagd.

  4. #4
    Jag har samma problem med min 212t. Har du löst det?

  5. #5

    212 problem löst

    :lol: Glömt att tacka Herman! det var fel OP nyckel inlagd trodde att det skulle bli AU eftersom det var läst från org kort, men tji.
    Körde om altihopa i proggen med rätt nyckel o allt funka! använde fun+slipstream, men 212 an gick även med Galaxy och vanlig Senda fil!!!

  6. #6

    Hjälp!

    Hej jag har samma problem!

    Jag har nyss köpt min boxer, fick med det svarta 2.0 kortet, fick ett funcard av en kille som programmerat det, men jag får upp felmeddelandet som sägs ovan.

    Snälla någon, förklara steg för steg hur jag kan programmera om kortet så det fungerar. Jag är helt nybörjare så förlåt om jag ställer dumma frågor! Jag har Funcard-kortet och en MP 3.5 brännare.

    Tack på förhand!

  7. #7
    Det måste vara proggat med slipstremfiler annars fungerar det inte.

    Läs dom guidere som finns här så ordnar du det
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Men det är ju slipstreamproggat!?

  9. #9
    Har du några koder inlagda då? AU funkar inte just nu, så du kan få knappa in de manuellt.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  10. #10
    Hej! Jag har precis lyckats bränna mitt första kort, funcard, fun programmer 1.1 med software funprom och slepstreamfiler. 8)
    Efter bränningen knappade jag in kod med hjälp remotekontrollen och allt verkar funka alldeles utmärkt förutom kanalerna Discovery T&A samt BBC World.
    Någon som vet eller förstår varför?
    "She can kill a man at ten paces with one blow of her tongue! How am I supposed not to worry?" [Basil Fawlty]

Liknande ämnen

  1. Problem med nokia 112
    Av seullim i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 10:10
  2. nokia 220 problem
    Av kabbe47 i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 00:01
  3. Problem med Nokia 9802S
    Av Snouser i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-28, 21:32
  4. nokia 9702 problem
    Av lillpekka i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 04:41
  5. [LÖST] Nokia 212t problem!
    Av wolle i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-07, 06:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss