Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Boxer Problem Vissa kanaler flygerbilden runt på skärmen

  1. #1

    Boxer Problem Vissa kanaler flygerbilden runt på skärmen

    Har köpt boxer med abonnemang och en Force 320T (har 90-99% mottagning) men på vissa kanaler flyger bildern runt på tven och det är inget ljud. Först var det så på SVTs barnkanal, sen C+ film2 och Tv4 men nu är det bara så på C+film2 och om jag tar fram menyn far den också runt på ett konstigt sätt.. Hur blir jag av med det? tackasam för hjälp

  2. #2
    Använder du scart eller forcens UHF-kanal?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  3. #3

  4. #4
    och jag förrutsätter att du kollar via scarten också....annars om du kollar på en vanlig kanal och startar boxen så på vissa tv apparater så ställer den inte om auto, och då blir det rörlig bild och inget ljud

  5. #5
    när jag startar boxen kommer boxerkanalerna fram så jag antar att det är via scarten (parabolen funkade då bra då den var inkopplad)... men hur kan jag bli av med det börjar bli desperat när det ibland inte funkar när man vill se något...

  6. #6
    Flyger även forcens textruta i vänsta nedre hörnet (och nedertill) runt? Isåfall är det fel på tv'n, scartkabeln eller dekodern. Gör den inte det så är det fel på dekodern eller antennkabeln eller antennen.

    Prova använd UHF-kanalen istället (bort med scarten och välj forcens kanal på TV'ns kanalväljare). Blir det samma resultat?

    edit: fast förresten...inget ska ju flyga runt även om det är fel på antennen/antennkabeln. så ignorera dom två.

  7. #7
    Jag tror, (potentiell gissning) att det har med hur gammal TV du har. Jag har exakt samma problem som du, har en sagem 4410. Tror det har att göra med vilket färgformat du har i digitalboxen. När jag ändrade från "RGB" till "CVBS" under video slutade bilden att rulla. TV:n som jag har är en blaupunkt från 90. Kan vara nåt annat för dej men du kan ju alltid prova, det skadar ju inte.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av klas
    Jag tror, (potentiell gissning) att det har med hur gammal TV du har. Jag har exakt samma problem som du, har en sagem 4410. Tror det har att göra med vilket färgformat du har i digitalboxen. När jag ändrade från "RGB" till "CVBS" under video slutade bilden att rulla. TV:n som jag har är en blaupunkt från 90. Kan vara nåt annat för dej men du kan ju alltid prova, det skadar ju inte.
    Provade det men då stänge boxen ner sig på den kanalen...
    och allt inklusive inforuta, menyer,mm flyger runt

  9. #9
    ring boxer's kundtjänst

  10. #10
    Hm, låter knepigt!!

    vad har du för box? Kanske kan det vara fel på boxen,.Om du inte redan har gjort det kan du testa att göra en total resett på den, brukar hjälpa många och många problem.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Liknande ämnen

  1. Problem med vissa HD-kanaler.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 21:16
  2. Problem med vissa kanaler!
    Av 85anni i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 09:27
  3. Problem med vissa kanaler
    Av mastrom i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 08:52
  4. M2 problem vissa kanaler
    Av swatboy25 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-01, 07:00
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-05-10, 19:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss