Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Vad ska man ha för patch, firmware till en Samsung 9500??

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av petrus
    DSR 9500EMVIA: 2st inbyggda kortläsare för Viaccess = går att patcha

    DSR 9500VIA CI: 2st inbyggda kortläsare för Viaccess + Uttag för 2st CA moduler = går att patcha
    Tilläggas kan väl att dom här två finns i ett antal olika varianter också och alla är inte patchbara, inte utan jtag ivf
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #22
    Det stämmer!
    Typ:

    9500 VIA CI och 9500A VIA CI

  3. #23
    Efter mycket slitande har jag nu med hjälp av alla här lyckats ladda in 118 filen i min Sammy med hjälp av Hyperterminalen.
    Det verkar som att den vaknat till liv men när jag kopplar den till TVn och sätter på någon kanal står det bara "söker signal".
    Behöver jag ladda ner något mer eller göra något annat?
    Är ju fan helt kass på det här men det vore skönt om man slapp köpa en ny mottagare.

  4. #24
    Du skall absolut inte köpa någon ny box om du har gjort som jag beskrev tidigare i denna tråd skall det funka för dig.
    Det är inte så att det är koderna som spökar för dig?

  5. #25
    slimjim...

    Du får gå in i meny, och ställa in lnbinställningarna för dina lnb i din mottagare, A=Thor och tryck OK, B=Sirius och tryck OK osv, beroende på hur många lnb du har på parabolen.....

    Sedan gör du en ny kanalsökning, om du inte har gamla kanalistan kvar....

    Hjälper inte detta, så gör en fabriksåterställning på din mottagare, detta hittar du i menyn på din Sammy, och därefter fixar du lnbinställningarna, och gör en ny kanalsökning....

    mvh semlan.

  6. #26
    min samsung DSR 9500AX är inte nämnd än eller? är den ovanlig och vad funkar den till?
    jag kan inte se på viasat längre (funcard) CD funkar med M2
    går den att patcha och måste jag göra det i så fall?

  7. #27
    Jag har intte den motagare? Viasat har fonkat länge med samma koder gör motagaren stömlös någån sekond om intte det hjälpper prugramera om kortet.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Liknande ämnen

  1. Samsung DSR 9500 VIA CI bra till CD?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 20:53
  2. SECA2 till SAMSUNG 9500
    Av BRIAN2004 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-01, 18:30
  3. [LÖST] Samsung 9500 - PATCH
    Av rayzor i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-22, 23:00
  4. Conax till Samsung 9500
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 12:26
  5. patch till samsung
    Av Patric i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 21:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss