Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Samsung 9500 problem?

  1. #1

    Samsung 9500 problem?

    Jag har en Samsung 9500 AZ (conax inbyggd) som jag har en viaccess ca-modul i och kör med guldkort till Viasat och M2 till Canal Digital och det fungerar utmärkt än så länge, men...
    En kompis har en Samsung 9500 AY (både viaccess och conax inbyggd) och han kör med lika kort som mej och han kan inte se någon kanal just nu pga att det hela tiden (inkl. conax kanaler) dyker upp en blå blinkande ruta med texten typ "Viacccess - kontrollera kortet" dvs han kan inte ens se Conax med originalkort... Någon som vet vad som är fel?

  2. #2
    Har en AY med MII och Titanium för conax och guld till viasat och har aldrig fått detta problem.
    Kanske boxen behöver en omstart?
    Auktoriserad julmusttestare.

  3. #3
    har det någon betydelse om man har conax uppe eller nere och viaccess uppe eller nere på AY:n

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av s70t5
    har det någon betydelse om man har conax uppe eller nere och viaccess uppe eller nere på AY:n
    nix

  5. #5
    Min sån haren AY Viasat uppe ock CD nere annars fonkar det intte.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av pena
    Min sån haren AY Viasat uppe ock CD nera annars fonkar det intte.
    Märkligt, jag blandar hur som helst.
    kan vara fel på boxen

  7. #7
    Vi har skrivit åm detta ämne för ock då visadet sei at vissa samsung boxar spelar ingen rål var dåm sat ock andra var det.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    jag har 9500a viaci jag blandar också då och då, ena uppe den andra nere och vice versa. Funkar bra, förutom den blå rute grejen som kommer upp då och då i vissa kanaler, framförallt i såna kanaler där det är lite dålig mottagning. Framförallt i mtv3 och nelonen.
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

  9. #9
    de har ingen betydelse,om du har conax up eller ner,mottagaren hittar själv,rätt modul.,i alla fall hos Samsung 9500
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Liknande ämnen

  1. Problem med samsung 9500 ay
    Av powerwagon i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 16:55
  2. Problem med Samsung DSR 9500 VIA CI!
    Av KaLnAk i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 22:28
  3. problem med samsung 9500 via
    Av aphis i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 17:05
  4. Problem med Samsung 9500 AY
    Av punx8 i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-08-31, 09:20
  5. [LÖST] Problem med Samsung 9500
    Av Kolvastång i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss