Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: motagare

  1. #1

    motagare

    jag tänker köpa en ny sat. mottagare är det någon som har ett bra förslag om man både vill kunna se cd och viasat

  2. #2
    Det finns väl två som är godkända av Viasat, samt tar Conax. Strong 8700 samt en Triax någonting. Dessa bägge ska vara nästa identiska vad jag förstår. Strong har jag själv, den fungerar men kanske inte världens bästa.

    Sedan kan du väl ta vilken Viasat-mottagare som helst, bara den har utrymme för en conax-cam. Fast då måste du ju köpa en sådan också.

    /ElFeo

  3. #3
    ElFeo : Vad har du för synpunkter på Strong:en? För- resp nackdelar?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #4
    Det hjälper inte att sätta en CD-modul i en Viaspratt NDS-mottagare. Med nya mjukvaran i (Thomson) har Viaspratt spärrat CA-modulanslutningen.
    Har varit med och testat. Kundtjänst säger att det inte går.

    Sabbe

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av TouchMan65
    ElFeo : Vad har du för synpunkter på Strong:en? För- resp nackdelar?
    Jag har inget att jämföra med, tror att jag skrev detta i ett annat inlägg någon gång. Men kör i vind:

    Positivt:
    -Godkänd av Viasat + fungerar med CD
    -Priset är väl ganska ok, jag köpte för 2300:-

    Negativt:
    -Långsam (tänk på att jag inte har något att jämföra med
    -Går ej att sortera kanaler (som ska fungera efter en uppdatering som är på väg enligt wiggen)
    -Fjärren är i min mening urkass. Så att den är universal gör inte någon glad.
    -Får ej igång den med TMB

    Oj, det låter som jag tycker den är usel, fast det gör jag nog egentligen inte. Man är ju van att alltid ha high end grejor vad gäller tekniska prylar, så det är nog mer det som lyser igenom

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av sabbe
    Det hjälper inte att sätta en CD-modul i en Viaspratt NDS-mottagare. Med nya mjukvaran i (Thomson) har Viaspratt spärrat CA-modulanslutningen.
    Har varit med och testat. Kundtjänst säger att det inte går.

    Sabbe
    Då är man väl tvungen att ta Strong eller Triax då med andra ord.

    Så kallar de oss för Pirater....skäms på er.

  7. #7
    Tackar för infon ElFeo....som sagt går jag ju i köptankar OM jag ska köpa parabol och med vilken mottagare osv osv. Detta fast jag bor i ett C*mBort-hus. Allt för att få lite fler kanaler.

    Så ALLA synpunkter är ju intressanta att se på.


    Men beträffande vilken mottagare man ska köpa har JAG kommit fram till följande (Förutsätter V*deog*ard samt C*onax-maskiner): De som - i skrivandes stund - jag finner intressanta är just STRONG 8700/liknande (Thomson/Triax). De andra är inget ÄN att kola på då det inte finns "saker" till dessa mottagare. Dreamboxen KAN ju vara intressant OM de kan få VG till att funka där. Men dit verkar det långt - liksom till de andra maskinerna. (DAGS DATUM!)
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #8
    strong8700 mfd viasat abb bas 295kr lika triax354 kolla www.eklid.nu trevlig helg m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av sabbe
    Det hjälper inte att sätta en CD-modul i en Viaspratt NDS-mottagare. Med nya mjukvaran i (Thomson) har Viaspratt spärrat CA-modulanslutningen.
    Har varit med och testat. Kundtjänst säger att det inte går.

    Sabbe
    Jag har en Nokia 220S från Viasat med nds, till den har jag en conaxcam som fungerar alldeles utmärkt.
    Problemet är att med TMB måste jag slå av och på mottagaren för att den skall byta kodningssystem.

  10. #10
    Jag har Thomson i35 nånting, uppgraderad till NDS. Funkar utmärkt med conaxcam med TMB...(får dra ut modulen vid systemväxling). Det är ingen mottagare jag rekomenderar. Seg och dålig är den har nokia 9902 också den är bra.

Liknande ämnen

  1. Motagare i Turkiet
    Av janbro i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 17:17
  2. Bästa DVB-T motagare? (USB 2.0)
    Av PrOsOn i forum Övriga mottagare
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 06:45
  3. 1 Lmb ovh 2 motagare?
    Av el guapo i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 11:12
  4. cd motagare
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 19:17
  5. Villken motagare
    Av pajan i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 20:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss