Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 34

Ämne: Ny mottagare ?

  1. #11
    Jag har också försökt, men de verkar inte fatta att ett digitalt basutbud (gratis) skulle få fler intresserade av att betala för en box med någon form av abonnemang.

    Jag kan förstå att de inte är intresserade av att erbjuda tex TV3 och Kanal 5 bland 8 favoriter eftersom antagligen ganska få vill betala för något som man redan har, även om det är skillnad på kvaliteten (det finns förstås alltid undantag men de är nog få). Jag är det inte i alla fall. Canal+ gör de andra kanalerna ganska bleka och ointressanta.

    Hoppas att man snart slutar med analoga mottagare i nya TV-apparater. Då lär väl i alla fall CH inse att det är dags att köra kanalerna digitalt.

    Men som thunder säger: Skriv till CH. Någon gång kanske de fattar att vi vill ha hela utbudet digitalt.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Jag har säkert maiat och klagat 6ggr ända sen dom (Tv3, Kanal5 osv) började med digitala sändningar men alltid med samma resultat...

    Då är jag en av de få som skulle ha dom i mina 8 favoriter. Det är ju svårt att hitta 8 bra kanaler i ch´s utbud...

  3. #13
    CH har redan haft Kanal5 digitalt, men eftersom så få ville betala extra för den (så konstigt när den redan finns i basutbudet...) tog man bort den kanalen.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    (så konstigt när den redan finns i basutbudet...).
    Jo, men jag har inte en 14" svart/vit Tv med monoljud (som du kanske har och då förstår jag att du inte bryr dig) så för mig skulle det göra stor skillnad att få dom digitalt. Det är ju dom kanalerna man tittar mest på!

    Som sagt... Det är svårt att få ihop 8 kanaler man vill ha (bortsett SVT1 & 2, Tv3, Tv4, Kanal5) från CHs utbud så varför inte slänga in dom så länge...

  5. #15
    Informationen jag har fått från mina källor är att grundutbudet kommer digitalt 1-2 månader efter nya boxen är lanserad.
    Jag har själv haft den nya boxen hemma en vecka och testat den, den funkar relativit bra. Startar på en sekund, jämfört med sagemboxarna som tog 10-15 sekunder. En stor nackdel är dock att S-Video inte finns på scarten, dvs bara RGB och vanligt :/ Men tydligen försöker dom få till det med hjälp av mjukvara men det är osäkert om det ens går.

    Som jag har förstått det har com hem inte ens disskuterat HDTV och kommer nog inte göra det på flera flera år.
    Det digitala ljudet funkar bra, dock bara C+ Film2 som sänder digitalt på 1-2 filmer om dagen (plus SVT som sänder någon gång i månaden, men dom har Riktigt kassa sändningar). Gillar även humax menyer och uppläggning, mycket mer praktiskt än Sagem.

    Det ryktas även om en eller två till Humaxboxar om ca 2-3 månader. Två lite mer avancerade modeller (mer scart + andra diverse utgångar + eventuellt hårddisk (om inte på en ännu senare modell)). Men inget garanterat och det beror nog mycket hur sammarbetet med humax och försäljningen på denna boxen går. Anledningen att dom lanserar en sån "dålig" box är för att den är så otroligt billig att köpa in, och det går i hand med att com hem vill bli mer attraktiva för folk som vill skaffa box med endast 1-2 extrakanaler och då inte vill slänga 1-2k på en box utan com hem kan pratiskt taget ge bort dom här (även om dom lär ta en liten slant ändå :P)

    Analog dekoder i en box från com hem kommer vi nog aldrig se igen eftersom det är enligt dom förlegat, och jag håller med så fort dom lyckas få GU digitalt.
    Något som vissa kommer se som lite negativt skulle jag tro är att navigatorn och sådana tjänster inte funkar, och går inte koppla till telefon för att beställa saker (enligt Mig försumbart).

    edit: sägs också att det kommer en ny mjukvara till Sagem ICD 503 vilken vecka som helst nu, man kan ju bara hålla tummarna att dom lägger in mjukvara för digitalljud.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Tack for ett bra inlagg.

    Om dom nu borjar salja boxar utan analog dekoder sa kommer "svensson" borja klaga over att dom maste byta till tevens tuner for att ta in analoga. Och forhoppningsvis sa borjar dom sanda allt digitalt da. Och som det later pa dig sa verkar det ju bli sa. Later suverant.

  7. #17
    just ja, en skillnad som kanske intresserar er som är insatt i kodningen av kanalerna... Humaxboxen klarar både Viaaccess och Conax, till skillnad av Sagemboxarna som bara klarar Viaaccess (som dom nu tunnlar conax genom på någon konstig vänster), så om det är säkrare eller inte vet jag inte. Men om man kollar på en kanal och kollar infon hur den kodats kommer både Viaaccess-loggan och Conax-loggan, troligen sänder dom två signaler parallelt, en ren conax och en missbildad VA,

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Det visste vi redan om iom att de med dvb-c-kort och phoenixCAM kor conax.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av ktd
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    (så konstigt när den redan finns i basutbudet...).
    Jo, men jag har inte en 14" svart/vit Tv med monoljud (som du kanske har och då förstår jag att du inte bryr dig) så för mig skulle det göra stor skillnad att få dom digitalt. Det är ju dom kanalerna man tittar mest på!

    Som sagt... Det är svårt att få ihop 8 kanaler man vill ha (bortsett SVT1 & 2, Tv3, Tv4, Kanal5) från CHs utbud så varför inte slänga in dom så länge...
    Viljan att skänka pengar till ComHem i onödan är du rätt ensam om. Helst på ett piratkortsforum.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av thunder
    Tack for ett bra inlagg.

    Om dom nu borjar salja boxar utan analog dekoder sa kommer "svensson" borja klaga over att dom maste byta till tevens tuner for att ta in analoga. Och forhoppningsvis sa borjar dom sanda allt digitalt da. Och som det later pa dig sa verkar det ju bli sa. Later suverant.
    Sagem ICD 503 köpboxen saknar analog turner, så den bristen är inget nytt.

Liknande ämnen

  1. Mottagare
    Av einar i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 13:31
  2. cd mottagare
    Av jang i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 12:49
  3. Vad är det för mottagare ?
    Av Lacariuz i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:34
  4. Mottagare
    Av Jottelon i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 22:44
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss