Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: NU FÅR DET VARA NOG!!!!!!!!

  1. #11
    Visst kan det ju vara bra skatter på saker som räknas till lyx, men till saker vi är tvungen till att ha ska inte beskattas så högt tex. skatten på bensin. Visst går det att åka kollektivt (om man bor i en stad".
    För min del kostar bensinen nästan 4 tusen i månaden på grund av avstånden. Kollektivtrafik och hög skatt i stan, jo men inte på landsbygden.

    MVH
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  2. #12
    El-bil? Disel med rapsolja? AirCar (- riktigt bra uppfinning)? Gas? Cyckel? Biogas?

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    tycker det är bra dom höjer bensinen.. bättre satsa på bättre kollektivtrafik istället.... annars sitter vi snart i en ännu mer förstörd värld...
    Men för oss som inte kan utnyttja kollektivtrafiken i arbetet då?

    Men visst samhället skall finansieras, men jag blir ursinnig över att höra folk som är lyckliga över att vara arbetslösa. Och när dom säger att dom aldrig tänker börja jobba för det är tråkigt då får jag nästan mord i blicken...

    Vem fan vill jobba egentligen, men man är tvungen... Någon sorts motprestation skulle det finnas, så man kan sålla bort dom som bara sätter i system att utnytja välfärden...

  4. #14
    Sverige har en ganska hög välfärd. Varför skulle annars folk som bosatt sig utomlands så fort det händer nåt (man får barn eller blir sjuk) flytta hem?
    Alla gör inte det men många. För att ta del av alla fördelar vi har i sverige såklart.

    Hogga

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    tycker det är bra dom höjer bensinen.. bättre satsa på bättre kollektivtrafik istället.... annars sitter vi snart i en ännu mer förstörd värld...
    Skulle om jag kunde... Dock är det så att jag inte kan det, så som de flesta som inte bor i städer samt jobbar där..

    Problemet är ju att skatten ska in så om den inte tas på bensin så dras den någon annanstans.
    Däremot skulle det vara lika för alla om vi nu tänker på miljön.. :? gör "vi" det?
    Tyvärr är det oftast bara ett finare/lättare sätt att käna pengar.. :evil:
    VU+

  6. #16
    det märks att det nalkas till val 1500:- i bonus till den på försäkringskassan som kan pensionera en sjukskriven så att den inte längre finns med i systemet!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av rottweiler
    det märks att det nalkas till val 1500:- i bonus till den på försäkringskassan som kan pensionera en sjukskriven så att den inte längre finns med i systemet!
    men vist fan e systemet rutten....iställer för att satsa dom 1500,- på rehab, omplacering, vård, utbildning av personen! :twisted:
    ....im not lost, im on adventure.....

Liknande ämnen

  1. Vad kan vara fel ?
    Av tjosan i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 21:45
  2. Kan Det Vara Sant
    Av karl48 i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-05-21, 10:53
  3. Kan det vara den här???
    Av Lantto i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 12:24
  4. kan det vara sant ???
    Av jaimeestocolmo i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 13:40
  5. Kan det vara möjligt?
    Av sarre i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 15:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss