Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Segt med BitComet!?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    problemet är bara på bittorrent.. ingen annanstans.. inge firewall,inge student eller annat tjafs... så det är folket där som är snåla helt enkelt...

  2. #12
    byt client

    prova bitlord (har de funkar perfa) , eller azureus

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    problemet är bara på bittorrent.. ingen annanstans.. inge firewall,inge student eller annat tjafs... så det är folket där som är snåla helt enkelt...
    Är du säker på att du inte har någon brandvägg i modemet? Jag har flera kompisar som har SpeedTouch modem. De fungerar som en brandvägg. Om du har en router kan du vara säker på att du måste ställa in den för att det ska fungera.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    jag har fiber 10mbit och inga routers eller annat tjafs... och som sagt jag har haft det mot folk på samma isp med 10mbit här i stan... så problemet är att folk limitar.... jag har 1100-1200k ofta på andra ställen... och även om jag hade haft det nu så har jag hållit på med nätverk sen början av 90 talet då man körde internet på unix prompt... så nog vet jag hur man ställer in sånt....

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    byt client

    prova bitlord (har de funkar perfa) , eller azureus
    det är azureus jag kör.... finns de nån som är bättre för linux?

  6. #16
    jag kommer upp i 800-900 kb i båda riktningarna sammtidigt

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    jag har fiber 10mbit och inga routers eller annat tjafs... och som sagt jag har haft det mot folk på samma isp med 10mbit här i stan... så problemet är att folk limitar.... jag har 1100-1200k ofta på andra ställen... och även om jag hade haft det nu så har jag hållit på med nätverk sen början av 90 talet då man körde internet på unix prompt... så nog vet jag hur man ställer in sånt....
    Har du kört en traceroute då? Det kan hända att ispn har en särskild väg för folk i samma nätverk och då är möjligt att de är speciellt belastade. Allt sånt märker du om du kör en traceroute.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    en traceroute skulle ge typ 0ms till den där jag tog som exempel.. den tar ingen väg alls eftersam det är lokala nätet i stan... och det är samma till alla i princip...dom flesta har ja ingen speed alls ifrån så dom har väl helt blockat ips antar jag... testade ändra till port 80 nu och upload hastigheten gick upp från nåra 100 bytes till 200-300kb/s direkt (!) måste vara ispn som trafik shapar eller nåt på vanliga portar... men hittar inte var jag ändrar port för att ta emot också... hmms.....

Liknande ämnen

  1. Segt
    Av Mozer i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 23:15
  2. Segt på yahoo??
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 18:42
  3. Segt comhem!
    Av skalkar i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 21:59
  4. [LÖST] Segt med långa svarstider
    Av Aflar i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-24, 16:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss