Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nokia 9902/ "Minnet slut"

  1. #1

    Nokia 9902/ "Minnet slut"

    Skulle göra en kanalsökning på min Nokia 9902, men den blev avbruten och ett meddelande kom upp på skärmen "Minnet slut". Provade med att radera ett antal kanaler i listan. Detta hjälpte inte. Vad göra?

    /Satlom

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Ta bort alla radiokanaler så får mera plats.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Kalle!

    Tyvärr hjälpte det inte. Har f. ö. bara Canal Digital. Tagit bort alla Viasat-kanalerna!

    /Satlom

  4. #4
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Den plats som kanalerna tar, kan knappast fylla minnet, det måste va nåt annat som skriver minnet fullt.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    Trodde det var betydligt färre kanalplatser i minnet. Där finns plats för 5 000 så det var inte det som det berodde på. Har skickat frågan vidare till Nokia support får jag se vad de svarar.

    /Satlom.

  6. #6
    gör en resest
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av satlom
    Trodde det var betydligt färre kanalplatser i minnet. Där finns plats för 5 000 så det var inte det som det berodde på. Har skickat frågan vidare till Nokia support får jag se vad de svarar.

    /Satlom.
    Återkom med svaret, ska bli kul å få höra vad som hänt...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  8. #8
    ta bårt onödiga tv kanaler nokia blir fult.
    eller ta bårt alla kanaler och gör om hela canalsöknig
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ett tips från en som sålt Nokia-skiten förr. Ett beprövat trick är att göra en "fabriksinställning" för då raderas allt som ligger i minnet. Det samlas även annat skrot där (fel koder osv, om jag kommer ihåg rätt). Finns i menyn någonstans.

    Lycka till.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Nedanstående meddelande fick jag från Nokia. Gjorde enl. instruktionen... och minsann kanalsökningen fungerade igen som den skulle. :smile:

    /Satlom.



    "Hej!
    Det är plats för 5000 kanaler i kanal minnet men något är fel i mottagaren
    om den
    säger att minnet är fullt. Prova med att göra en reset (nollställning) av
    mottagen för
    att rensa minnet helt.
    Resetinstruktion:
    Dra ur nätsladden
    Tryck in ON/OFF på mottagaren och håll intryckt,anslut samtidigt
    nätsladden.När displayen visar fyra horisontella streck eller tiden
    släpp ON/OFF knappen och tryck omedelbart på "pil upp" och håll
    intryckt och tryck samtidigt in "pil ner".Displayen visar "CUSt" en
    kort tid (släpp knapparna) sedan kommer "PULL THE CORD" som en löpande text.
    Dra ur nätsladden och anslut åter.
    Nu är mottagaren "nollställd" och samtliga kanaler raderade."

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-29, 22:29
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-28, 18:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss