Hej,

Har kört min dreambox ett tag nu, utan att sätta mig in i vad den innehåller egentligen.

Använder:
500s
Gemini 3.0 (nyflashad)
MgCamd som är överförd från newCamd enligt guiden här på comhit.
gSub installerad via menyerna på boxen.

Vill rensa upp lite i mina filer samt uppgradera min MgCamd till den senaste då jag hoppas bli av med lite hängningar som jag ibland har.

Om jag har förstått rätt så är:
-Gemini en image som flashas till bios. Innehåller endast själva "operativet" för boxen -finns ett antal inställningar för detta som man kan ändra via boxen. I mitt fall verkar de ligga i /var/tuxbox/config/enigma (typ boquet och dylikt)

-MgCamd som är ersättaren till själva kortläsaren. Denna sköter själva komminukationen med servern eller för den delen själva kortläsaren om man nu har kortet i boxen. Innehåller mjukvaran som kan läsa av kortet?
Har två configfiler, en som heter /vars/keys/mg_cfg och som beskriver vilka typ av kort man ska klara av?
en som heter /var/tuxbox/config/newcamd.conf som är ett arv efter newcamd? för att beskriva hur kommunikationen mot en server fungerar?

Det jag undrar i detta fallet är om jag kan plocka bort dessa som jag finner i min blue-panel:
MGCcams-1.00/Ronald CS
MGCamd-1.00/NewCS-1.14
NewCamd-Betad 6.07
Newcamd - Cardserver 6.07
Newcamd Spider 6.07
och hur jag i så fall går till väga. Just nu har jag inte ens utrymme nog att installera en senare version av mcamd (hur uppdaterar man förresten?)

Jaja, luddigt inlägg men förhoppningsvis lite frågor som ni experter kan svara på.

Tack /ElFeo