Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lite hjälp tack!

  1. #1

    Lite hjälp tack!

    Hur gör man ett auto-uppdaterande piratkort om man inte har tillgång till ett originalkort?
    Jag har tittat i guiderna men där måste man ju hela tiden ha ett originalkort och då verkar det lite onödigt att göra ett piratkort, om man inte ska sälja vidare förståss.

  2. #2
    För att ditt kort ska bli AU så måste du ha tillgång till speciella nycklar som finns på orginal korten.
    Utan dom inget au kort.
    Vaför man gör ett piratkort när man har ett orginal kort är för att man kan ju vara lite snäll mot comhem iaf. Betala en liten slant för typ 8 favvisar och med hjälp av piratkortet så får man alla kanaler av kodade istället för bara de 8 man abbar på.

    Mvh Hoqqe
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

  3. #3
    Om jag då skaffar ett piratkort av någon annan kan jag sen själv bränna om det om/när det slutar att fungera?
    Alltså kan jag sedan följa era fina guider som om jag hade ett originalkort?
    Skulle jag även kunna kopiera ett piratkort rakt av eller måste man ha ett original?

    De jag har hört med som säljer piratkort säger att det fungerar "bara" ett år. Sedan får man lämna tillbaka det för ny programmering och ny betalning.

  4. #4
    Om du har ett annat pirat kort så ska du använda dig av guiden "Läsa MP0.9" Sedan är det barta att bränna de filerna du läst av på ett tomt kort av samma typ.

    Mvh Hoqqe
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    211
    Tackad
    1 gånger
    Du behöver en gilltig providertext kort sagt som du släpper på hunden
    Nybörjare På allt vadå jag ser ju allt ändå via ticket c+ ...mm

  6. #6
    Har jag förstått det hela rätt nu?

    Om jag laddar ner en tom providerfil, letar rätt på koderna, genererar hexkoder med "Fjärrnycklar", editerar den tomma filen med "SecanixEditor" och sedan bränner ner det på ett tomt kort är då allt frid och fröjd eller krävs det något mer?

    Spelar det någon roll vilket kort man använder och isåfall vilket ska man använda? (Guldkort eller?)
    Måste man iallfall utgå från ett "riktigt" kort eller?

    Tacksam för svar!

Liknande ämnen

  1. Lite info tack!
    Av Peaman i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 20:52
  2. lite hjälp till tack
    Av fejset i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 13:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss