Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: TV3 och TV6 analogt - hur?

  1. #1

    TV3 och TV6 analogt - hur?

    Eftersom jag står i begrepp att skaffa digital-tv via Comhem har jag en liten undran. Eftersom TV3 och TV6 inte ingår digitalt, hur gör jag enklast för att se dom analogt? Kan man dra en vanlig koax från loop kontakten från boxen till tv'n och se dom på så sätt? Eller kommer de genom boxen fast analogt?

    Helt ny på detta..

  2. #2

    Re: TV3 och TV6 analogt - hur?

    Citat Ursprungligen postat av Rawhead
    Eftersom jag står i begrepp att skaffa digital-tv via Comhem har jag en liten undran. Eftersom TV3 och TV6 inte ingår digitalt, hur gör jag enklast för att se dom analogt? Kan man dra en vanlig koax från loop kontakten från boxen till tv'n och se dom på så sätt? Eller kommer de genom boxen fast analogt?

    Helt ny på detta..


    Ganska säker på att du kan se analoga kanaler genom boxen, min funkar så iaf.

    Nu är min några år gammal så hur dom nya är låter jag vara osagt.

  3. #3
    det är väll bara den gammla boxen macab eller vad den heter som klarar både analoa och digitala...

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    det är väll bara den gammla boxen macab eller vad den heter som klarar både analoa och digitala...

    Just så heter den jag har, är det så jäkla uselt att man alltså inte kan se analoga kanaler genom boxen på nyare boxar?

    så länge dom inte kan erbjuda alla kanaler digitalt borde dom se till att boxarna klarar analogt detta ju skandal att man ska måsta skifta över till analog sändning för att se vissa kanaler.

  5. #5
    boxarna blir bättre , det är comhem som envisas med en stenålders teknologi...

  6. #6
    Ja det är bara de gamla stora Macab och Sagemboxarna som kan ta in analoga kanaler.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Urk måste vara drygt att zappa på boxen för att sedan byta kontroll för att zappa på TVn.

    Sämst ju, tycker Comhem borde fixa så att de analoga kanalerna blir digitala.

    Äsch, digitalisera hela utbudet i nätet och fixa fram en folkbox superbilligt till comhem folk så blir det slut på analoga comhem tjaffset.

    Bättre bild till folket tack.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Urk måste vara drygt att zappa på boxen för att sedan byta kontroll för att zappa på TVn.
    Just min tanke.. :wink: Aja, går det inte så får man anpassa sig efter det men det känns ju trist att det inte kan lösa sig med TV3 och TV6 å ena sidan och Comhem å andra sidan. Den som lever får se...

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Rawhead jo precis. Det konstiga är att comhem borde ju faktiskt kunna FIMPA en del utländska kanaler som dom har i nätet.

    Dessutom är många av dom kanalerna gratis, men har du comhem får du betala, helt sjukt.

    Dessutom skulle det bli bättre bild om ALLA kanaler var digitala. Möjligtvis måste dom distribuera SVT1 och SVT2 analogt. Finns någon LAG kring detta man inte kan undvika.

    Men dom borde ändå kunna sända SVT1 och SVT2 digitalt. Så att alla kanaler blir digitala, dom borde ju kunna få ganska bra pris på en folkbox som alla comhem kunder får. Lär inte kosta mycket om dom ändå måste köpa 2 miljoner boxar från taiwan eller något.


  10. #10
    Resurser finns hos combort- tror det var 1,3 miljarder vinsten blev ifjol.

Liknande ämnen

  1. Analogt
    Av ernfrid i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 22:10
  2. TV3 Analogt
    Av ugglanimossen i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 14:31
  3. analogt
    Av blixten i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 19:32
  4. Analogt
    Av trekronor i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 21:40
  5. [LÖST] 3:an analogt
    Av Tias i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-27, 20:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss