Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kanaler på 522MHz fungerar inte.

  1. #1

    Kanaler på 522MHz fungerar inte.

    Jag vart tvungen att göra en ny sökning på kanaler nyligen för att få in kanal 9 t.ex. Detta gick bra, hittade alla kanalerna som saknades. Nu när jag försöker titta på dessa kanaler får jag upp en ruta "Service unavailable" eller liknande, och en BER på 1658880 (bit error rate?) SNR och AGC är på samma nivå som ögriga kanaler (ca 93% och 44%)

    Gemensamt verkar vara att alla kanaler ligger på 522MHz, och hittades i senaste scanningen...

    Använder en dreambox 500c.

    Vad är felet?
    VAd betyder AGC?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    Eftersom du har en dreambox 500c antar jag att du har comhem i antenuttaget.
    Jag har iofs aldrig scannat av frekvensen 522MHz men jag har för mig att det inte finns något på den frekvensen. Någon som vet kan ju rätta mig ifall jag har fel.

Liknande ämnen

  1. Varför fungerar inte mina HD-kanaler?
    Av Taco Mannen i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 13:21
  2. vissa kanaler fungerar bara!!
    Av mrsnake i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 17:46
  3. Alla kanaler fungerar inte
    Av l-boy i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-26, 21:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss