Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Funderingar om streama från DM

  1. #1

    Funderingar om streama från DM

    suttit och meckat lite med streamingen från min DM7020 och har lite funderingar på hur jag ska få det att fungera som jag vill

    I och med att DM inte verkar klara multicast stream på något bra sätt och vad jag vill göra är just få ut den ström jag tittar på och om jag sappar ska inte samtliga klienter behöva initiera om strömmen.

    Det borde gå att scripta detta enkelt endera från den externa multicast servern genom att få info från dreamboxen om att kanalen är ändrad eller att från dreamboxen styra VLservern via dess telnet interface.

    Är det någon som testat detta ?
    DM7020 DB800S, Debian CS server, HVR3000 på XP, 4TB FreeNAS NFS till boxarna, HVR multicastar STV barnkanalen "Våga Vägra Telia"

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Mork Visa inlägg
    suttit och meckat lite med streamingen från min DM7020 och har lite funderingar på hur jag ska få det att fungera som jag vill

    I och med att DM inte verkar klara multicast stream på något bra sätt och vad jag vill göra är just få ut den ström jag tittar på och om jag sappar ska inte samtliga klienter behöva initiera om strömmen.

    Det borde gå att scripta detta enkelt endera från den externa multicast servern genom att få info från dreamboxen om att kanalen är ändrad eller att från dreamboxen styra VLservern via dess telnet interface.

    Är det någon som testat detta ?
    Detta är nåt som jag funderar på med.

    Har läst att om du använder Xbox så kan du byta kanal via Xboxen, men hur ska man göra det om man kör via datorn?

    /Markus
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  3. #3
    Har läst att om du använder Xbox så kan du byta kanal via Xboxen, men hur ska man göra det om man kör via datorn?
    Kanske med "Dreamstreamer" ?

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  4. #4
    har nog löst det med wget. Håller på med ett skript där Wget körs var annan sekund och hämtar hem video.m3u filen från dreamboxen. Sedan jämnförs den med den tidigare lokalt lagrade på multicast servern och det funkar .. gäller bara att få multicast servern att byta stream nu
    DM7020 DB800S, Debian CS server, HVR3000 på XP, 4TB FreeNAS NFS till boxarna, HVR multicastar STV barnkanalen "Våga Vägra Telia"

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av hingstin Visa inlägg
    Kanske med "Dreamstreamer" ?

    ~G
    Tackar för ditt råd, fungerar klockrent..

    Det jag saknar nu är att kunna ha bilden i TV-Out och ändra kanaler på skärmen..
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  6. #6
    HEj

    [FONT=Arial][/FONT]
    et jag saknar nu är att kunna ha bilden i TV-Out och ändra kanaler på skärmen..
    Om du har "grafiken" i "dualmode" så har du väl samma bild på båda och kan ändra kanal på datorn, eller med DB fjärren.
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  7. #7
    jag har utökat skrivbordet till "TVn" och har du fullscreen så är det svårt att byta kanal tyvärr...
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  8. #8
    Hej

    Jag har själv även utökat skrivbord till en extern skärm.

    Och upplever ingen problem då, men om du har tv:n på tv-out Så kanske man inte"slipper in dit" med mus pekaren eller, ??? har inte varit kopplad till tv:n på år, så minns inte hur de va.


    ett problem jag nu vet om är om man inte har skärmen utökad men dreamstreamer startat och sen "utökar" och drar programmet till den utökade, så då blir det svart skärm eller annars tiltar.

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  9. #9
    Jag tror vi missförstår varandra..

    Jag skulle vilja ha TV-Bilden på TV ut och kanalväljarn på skärmen så att jag kunde byta kanal enkelt.

    Det har jag inte lyckats med att få till.
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  10. #10
    OK!

    Nu e ja mee, blev lite hjärnsläpp..:knockout:

    De e lika enkelt....

    Starta firefox och surfa in på dreamboxens web interface, så trycker du på "zap" så du får fram kanallistan, sen e de bara att byta kanal

    ~g
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

Liknande ämnen

  1. Går det att streama från MP till Mac?
    Av wrath_child i forum Mac OS X
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 16:47
  2. Streama film från pc
    Av Kimppa i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 18:14
  3. Streama från gemani
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 19:54
  4. Streama från PC till DB
    Av Grolt i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 20:16
  5. streama från DB till pc
    Av 1000foting i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 07:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss