Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DreamBoxEdit V. senaste

  1. #1

    DreamBoxEdit V. senaste

    Är det någon som vet varför det inte går att "aktivera" ändringarna som jag har gjort i min dreambox 600 Geminin v 4,10 med dreamboxedit?? Den säger att "Succesfully tranferred the file to the dreambox" klickar man sen på "Reload setting on Dreambox" så hänger sig programmet sig ett bra tag (flera minuter) och säger sen "Could not connect to Dreambox" .. Hur kan det komma sig när det tidigare är "Succesfully transferred the file to the dreambox"?!?!?


    Tacksam för svar..

    Bifogad fil 134
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    För att ladda över filerna via FTP till boxen fungerade... Dock så vet jag inte hur pass bra DreamBoxEdit fungerar tillsammans med DM600... Men om du startar om din Dreambox... Har den ändrat kanallistorna eller?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    hejsan ja kör dreamboxedit 2.0 den funkar fint med DM600 inga probs Mvh:Sat

  4. #4
    Nopp! Den har inte ändrat kanallistorna efter jag startat om Dreamboxen!!

    Är det här rätt mot en Dreambox 600pvr-s för parabol.

    [attach]attachmentid: 143[/attach]
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #5
    Jag har uppgraderat min dreambox 600 till Geminin v 4,20 med mgcamd 1.27. Men får ändå inte DreamboxEdit 2.02.00 att fungera?! Några nya tips eller ider?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Undvik såna apps, är väl det generella rådet. Enda sättet att va säker på att enigma1 läser in ändrade filer utan att skriva över dom är att köra en killall -9 enigma manuellt.

  7. #7
    Tack bowman! Nu fungerar det.

  8. #8
    Jag kör Dreambox 600 med Gemini 4.10 och DreamboxEdit 2.02.00. Fungerar aldeles utmärkt.

Liknande ämnen

  1. DreamBoxEdit hänger sig
    Av Hampus920 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 17:15
  2. dreamboxedit?
    Av einar i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 09:48
  3. DreamboxEdit problem
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 19:56
  4. DreamBoxEdit
    Av Bond007 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 08:22
  5. Dreamboxedit.
    Av hogga i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 17:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss