Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Canal Digital inkluderar HD-paketet i familjepaketet.

  1. #11
    Ring deras kundtjänst istället så kan du nog få det ordnat. Du behöver nog inte skicka någon uppsägning för det behövde inte jag, fick det uppsagt kommande månadsskifte.

  2. #12
    det är bara en smyg höjning,jag tror inte ett dugg på HDtv. hur många hd kanaler sänds på astra,hotbird? det är bara vi i NORDEN som satsar på HDtv. vänta tills itt systemet dycker upp .detta är nog ett bra tips.
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av James Bond Visa inlägg
    Fick mail från CD idag där dom skriver att Abonnemanget avslutas 2008-06-30
    givitevis skall dom trilskas men jag ger mig inte Abonnemanget ska avslutas 2008-04-01.

    Varför ska dom ge dig kortare uppsägningstid? Du får ju ett bättre utbud under din bindningstid för samma pengar..

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan Visa inlägg
    Varför ska dom ge dig kortare uppsägningstid? Du får ju ett bättre utbud under din bindningstid för samma pengar..
    Uppsägningstiden är normalt 3mån men eftersom dom lade till hd-kanaler som jag inte kan få in och höjde priset från 189kr-209kr har man rätt att säga upp abonnemanget från och med det datum ändringen träder ikraft.
    Dom ringde mig i morse och sa att det inte var några problem och mitt abonnemang
    avslutas 31/3
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  5. #15
    ok så du har ett löpande abb nu bara :P

    då förstår jag.. trodde du hade ett abb som du hade bundit till 30/6

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av schteff Visa inlägg
    Hej, jag debuterar nu i detta forum i och med mitt första inlägg. Såg att det fanns en separat del av forumet av nyheter men det verkade rätt dött där och det här verkade det bättre lämpat.

    Fick ett brev idag av CD som informerar enligt följande.

    På grund av stark efterfrågan så kommer Canal Digital att ta bort HD-paketet för att dessa kanaler skall ingå i Familjepaketet, det handlar alltså om 7 kanaler, SVT HD, TV4 HD, History Channel HD, Discovery HD, National Geographic HD, Voom HD samt Silver HD. Dessa kanaler kommer att ingå i familjepaketet från och med 1 april.

    Detta innebär att det blir ett nytt pris på familjepaketet på 209 kr/månad.

    Dessutom kommer Eurosport HD den 25 maj och BBC HD den 1 september, och sen kommer alla fotbollsintresserade kunna se Fotbolls-EM och sommar-OS i HD.

    Ett "tips" som framgår i brevet är att man kan beställa HD-box innan 31 mars så behåller man det gamla priset på 189 kr/månad i 24 månader vilket innebär 480 kr enligt mina beräkningar .


    Personligen välkomnar jag detta då jag tyckte att ett separat paket för HD-kanaler med reklam för 99 kr i månaden var lite överdrivet.

    Jag kan dock tycka att de som inte är intresserade av HD eller fler kanaler tvingas på ett högre pris inte är lika förtjusta, när jag hoppade på CD så kostade det 169 kr i månaden och tror kortavgiften även har höjts en hel del.
    Är jag den enda CanalDigitalkunden som INTE har fått detta erbjudande? Har väntat ända sedan jag läste detta inlägg på att få samma erbjudande.

  7. #17
    Spidde
    Gäst
    JAg har inte fått den informasionen heller.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av reidarberge Visa inlägg
    det är bara en smyg höjning,jag tror inte ett dugg på HDtv. hur många hd kanaler sänds på astra,hotbird? det är bara vi i NORDEN som satsar på HDtv. vänta tills itt systemet dycker upp .detta är nog ett bra tips.
    "det är bara vi i NORDEN som satsar på HDtv. vänta tills itt systemet dycker upp .detta är nog ett bra tips."

    Det där var roligt! Sanningen är istället att Sverige är det enda land i Europa som missade HD TV. "duktiga" Sverige missade alltså att satsa på HD och försöker nu reparera skada genom at säga att HD-TV ska finnas tillgängligt för alla 2015.
    USA, Japan, Kina bygger för allt vad tygeln håller, varenda sportarena med aktning har HD TV

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Feskarn Visa inlägg
    "det är bara vi i NORDEN som satsar på HDtv. vänta tills itt systemet dycker upp .detta är nog ett bra tips."

    Det där var roligt! Sanningen är istället att Sverige är det enda land i Europa som missade HD TV. "duktiga" Sverige missade alltså att satsa på HD och försöker nu reparera skada genom at säga att HD-TV ska finnas tillgängligt för alla 2015.
    USA, Japan, Kina bygger för allt vad tygeln håller, varenda sportarena med aktning har HD TV
    Sverige är en av de få länder som över huvud taget har HD-TV om man undantar de kommersiella bolagen som Canal Digital, Viasat, Sky etc. och som tillsammans täcker stora delar av Europa, inklusive Sverige med sina sändningar. Men ta fram en lista på vilka länder som har regelbundna sändningar som stöder ditt uttalande.

  10. #20
    Precis det är bara England som ligger före, annars är det mest spridda skurar med kanaler.

    Kolla http://se.kingofsat.net/hdtv.php och dra en slutsats själv.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  2. Tappat SVT24 mm på min Sammy9500 Canal + paketet?
    Av slimjim i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 06:51
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. [LÖST] 3:an och Z-tv i Familjepaketet???
    Av Bergendorrf i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 20:46
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss