Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 65 av 65

Ämne: DM-800HD Clone ifrån Kina. Stendöd...

  1. #61
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    http://www.dm800sim2.com/

    Här hittar du samtliga patchade till DM800, sen då det gäller detta med att ta hem själv så beställde jag 3 st från DM500 från kina och jag fick tulla för alla 3.

    Har man flyt så kan man klara sig från tull, men jag skulle inte beställa enbart en från alibaba då det inte är värt risken tull/DOA

  2. #62
    Sidan är skriven på svenska och skickar i dem nordiska länderna. Det är kloner dem säljer, och säger även att leveranstiden är på 4-6 dagar (om jag inte minns fel?). Kan det vara så att man får betala skatt på en sådan beställning?

    Dem tar endast betalt via Paypal för övrigt, första gången jag ser en svensk sida köra med det.

    Vad rekommenderar ni mig som har Comhem med alla kanaler. En original 600c original från tysk sida eller en 800c klon från typ Alibaba eller dm800.eu?

    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Kolla på tradera istället, antar att dm800.eu skickar från asien och då kan du få tullpåslag på 6-800 spänn.
    EDIT: Btw, har kollat mycket på Tradera och Blocket, men den största majoriteten boxar är tyvärr för satelitt

  3. #63
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Smotan Visa inlägg
    Sidan är skriven på svenska och skickar i dem nordiska länderna. Det är kloner dem säljer, och säger även att leveranstiden är på 4-6 dagar (om jag inte minns fel?). Kan det vara så att man får betala skatt på en sådan beställning?

    Dem tar endast betalt via Paypal för övrigt, första gången jag ser en svensk sida köra med det.

    Vad rekommenderar ni mig som har Comhem med alla kanaler. En original 600c original från tysk sida eller en 800c klon från typ Alibaba eller dm800.eu?



    EDIT: Btw, har kollat mycket på Tradera och Blocket, men den största majoriteten boxar är tyvärr för satelitt
    En orginal 800 är ju aldrig fel, annars så kan du ju köpa en 800S och komplettera med en C-tuner?

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    En orginal 800 är ju aldrig fel, annars så kan du ju köpa en 800S och komplettera med en C-tuner?
    Nej bara priset Och funkar bara SVT HD och TV4 HD av HD-kanalerna så är det inte värt att köpa en sådan original. Men sugen är man på en klon.

    Hur står sig tunern mellan en original och en från en klon?
    Är originalets alltid bättre/sämre?
    Bildkvalité och signalstyrka tänkte jag främst på.

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Vad är det för skillnad på dom olika Turners av rev: J, K, L3, ALPS tunner?
    Några har REV:J tuners med extra konding, så att den hanterar switchar bätte, samt att det blir stabilare spänning ut till lnb.

    Vilken av dom är att föredra antar att L3 är den senaste och utgår därför att den är bättre?

Liknande ämnen

  1. Om simkortet (Dreambox 800HD clone)
    Av Eduardo i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 10:44
  2. DM800HD stendöd
    Av cyraz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 12:54
  3. Stendöd dm800
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 11:30
  4. DM-500C Clone ifrån Kina. Stendöd
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 07:25
  5. Stendöd DM 600
    Av Tonny11 i forum Dreambox
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 18:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss