Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Stänga av USB-fläkt vid standby?

  1. #1

    Stänga av USB-fläkt vid standby?

    Jag har tagit en 120mm-fläkt och moddat den och kopplat ihop den med en USB-sladd, så jag kan koppla in den direkt i USBn i bak på min DM800.
    Det jag dock funderar över är om det är möjligt att den automatiskt ska stänga av sig antingen:
    - När temperaturen på hårddisken understiger en viss nivå?
    eller
    - När boxen sätts i standby?

    Som det är nu går fläkten konstant, trots standby... hur kan man lösa detta?

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av s4ndm4n Visa inlägg
    Jag har tagit en 120mm-fläkt och moddat den och kopplat ihop den med en USB-sladd, så jag kan koppla in den direkt i USBn i bak på min DM800.
    Det jag dock funderar över är om det är möjligt att den automatiskt ska stänga av sig antingen:
    - När temperaturen på hårddisken understiger en viss nivå?
    eller
    - När boxen sätts i standby?

    Som det är nu går fläkten konstant, trots standby... hur kan man lösa detta?
    Har kikat på detta och det går inte att döda USB porten under standby, köp flera fläktar och byt ut dem då de haverar, kostar ju inte så många tior per styck.

    Men om du sätter en tempgivare med tillhörande relä i boxem så borde den ju slå av då den ej behöver kylas.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss