Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Problem med dm800hd se

  1. #1

    Problem med dm800hd se

    Hej. Jag har testat att söka på forumet först här. Men inte hittat svaren. Flashat med openpli. Lyckas inte hitta en enda kanal genom kanalsökningen? Har ställt in enkelt läge med diseqc ab Thor på a och Astra på b. Precis samma som jag haft med gamla 7000 boxen. Vad gör jag fel när inte en enda kanal kommer fram? Även klockan går fel visar lördag 1 januari 2000 idag. Hittar ingen meny att ställa om år o tid?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Trasig tuner ? Klockan kommer automagiskt när du hittar en sattelit. Prova koppla bort DisEQ.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Nog kan tunern vara trasig. Boxen är helt ny och sateliterna hittas iallafall men intern enda kanal. Är väl säkert nån jävla inställning bara

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Inte alls omöjligt att nya grejer är trasiga. Vadå "satelliterna hittas" ?? Hur kan du säga det ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Har ju bra signal på satfindern. Var kan jag hitta tuner inställningar här på forumet? Funkar det med enkelt konfigurationsläge eller måste man in i ändra allting i avancerat menyn också?

  6. #6
    Hej!

    Tunerinställningarna är ju lite beroende på hur du har din parabol kopplad. Det vanligaste är ju att Thor 0.8 är kopplad på ingång A eller 1 på Diseq switchen. Sirius 4.8 är kopplad på B eller 2. Observera att 0.8 kan ibland benämnas 1.0 resp 4.8 kan heta 5.0. Vad händer när du gör kanalsökningen?

  7. #7
    Har Thor på a och Sirius på b. Kopplar jag in min 7000 box har jag ju perfekt bild på båda, där heter dom 0,9w och 5e. I 800 boxen 0,8 och 4,8. Vid kanalsökningen så jobbar den igenom alla och det tar den stund med 0 kanaler hittas?

  8. #8
    Det låter knepigt, har du provat sökning manuellt? Du behöver knappa in en del uppgifter vid manuell sökning. Har du bra signal eller är den ok? Jag tror 800 är lite besvärligare om du har signal som kryper neråt i nivå.

    //snake

  9. #9
    Har inte testat manuellt ännu. Har bra signal. Även testat hos en kompis men fann inga kanaler där heller?

  10. #10
    Du har inte möjligtvis en annan tuner som du kan testa med? Skulle ju kunna vara Tunern om du inte får några kanaler. Kan väl även vara något med sat.xml filen. Prova och byt ut den.

    //snake

Liknande ämnen

  1. Hjälp med flashning till dm800hd
    Av V10 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-30, 12:12
  2. Problem med bild Dreambox DM800hd
    Av jonesfanni i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 19:24
  3. Problem med Dreambox DM800hd
    Av jonesfanni i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-02, 17:38
  4. problem med dm800hd
    Av vongustaf i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 12:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss