Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: VU+ solo2 startar ej upp

  1. #1
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 022
    Tackad
    77 gånger

    VU+ solo2 startar ej upp

    Hej vet inte vad som har hänt med min box jag skulle lyssna på en radiokanal men den verkade inte komma fram och då fastnade boxen och jag knäppte av boxen.
    Jag knäppte på den igen och boxen bootade upp som den brukar men när bootlogon kommer fram så stannar den där och inga kugghjul visas som den brukar.
    Jag flashade om till originalimagen och det gick fint men när den ska boota upp så fastnar den lika dant på bootlogon ?
    Carpe Diem

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Nu vet jag inte om du har hårddisk eller ej men ta bort den och flasha om sen kanske det går att boota. Ev koppla bort motorn också i fall du har en sådan
    Senast redigerad av nicolito den 2014-06-22 klockan 21:31.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 022
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Nu vet jag inte om du har hårddisk eller ej men ta bort den och flasha om sen kanske det går att boota. Ev koppla bort motorn också i fall du har en sådan
    Hej jag har ingen hårdisk installerat på den men jag glömde säga att det var via TSmedia jag lyssnade på radio och det roliga är att jag kan flasha om till vilken image som helst bara att den fastnar vid bootlogon.
    Jag hade ett liknande problem när jag skulle testa OpenATV den fastnade precis lika dant men jag fick igång den senare men jag minns inte hur.
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-06-23 klockan 09:57.
    Carpe Diem

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Försök att boota utan internet inkopplad.

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 022
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Försök att boota utan internet inkopplad.
    Ok tack jag ska testa sen när jag kommer hem med att ta ur internet kabeln och kabeln till parabolen.
    Carpe Diem

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    ta ur minnespinnen då också då ??

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 022
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    ta ur minnespinnen då också då ??
    Den sitter nästan aldrig i bara när jag ska spela in program eller flasha.
    Men om det inte skulle hjälpa är det en RS 232 kabel och dream up som gäller ?
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-06-23 klockan 09:53.
    Carpe Diem

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Den sitter nästan aldrig i bara när jag ska spela in program eller flasha.
    Men om det inte skulle hjälpa är det en RS 232 kabel och dream up som gäller ?
    Inte på en Vu+. Jag har aldrig hört om något annat sätt att flasha en Vu+ än via USB-sticka. DreamUp tillhör Dreambox-världen.

    Jag vet faktiskt inte vad du skulle kunna göra... Prova först som de andra säger att koppla bort allt från boxen, nätverk och ev. USB-pinne.
    Sedan kan det ju kanske vara grafikinställningarna som spökar. Boxen kanske skickar ut en upplösning som din TV inte klarar eller liknande. Prova att dra i och ur HDMI-kabeln några gånger (med box och TV avstängda) för att eliminera ev. glapp i kontakterna. Kanske prova med en annan TV.

    Kolla om den verkligen hänger. Går det att surfa till webif eller att ansluta med telnet? Svarar den på ping? Då får du ju ansluta nätverkskabeln igen förstås...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 022
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Inte på en Vu+. Jag har aldrig hört om något annat sätt att flasha en Vu+ än via USB-sticka. DreamUp tillhör Dreambox-världen.

    Jag vet faktiskt inte vad du skulle kunna göra... Prova först som de andra säger att koppla bort allt från boxen, nätverk och ev. USB-pinne.
    Sedan kan det ju kanske vara grafikinställningarna som spökar. Boxen kanske skickar ut en upplösning som din TV inte klarar eller liknande. Prova att dra i och ur HDMI-kabeln några gånger (med box och TV avstängda) för att eliminera ev. glapp i kontakterna. Kanske prova med en annan TV.

    Kolla om den verkligen hänger. Går det att surfa till webif eller att ansluta med telnet? Svarar den på ping? Då får du ju ansluta nätverkskabeln igen förstås...
    Tjena atomized tack jag ska testa det också det du säger.
    Detta brukar hända ibland när jag lyssnar på radio i TSmedia att den fastnar när den ska ladda en radiokanal och då knäpper jag av boxen och väntar en liten stund och sen när jag knäpper på den så går den som vanligt men inte nu längre.
    Carpe Diem

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Tjena atomized tack jag ska testa det också det du säger.
    Detta brukar hända ibland när jag lyssnar på radio i TSmedia att den fastnar när den ska ladda en radiokanal och då knäpper jag av boxen och väntar en liten stund och sen när jag knäpper på den så går den som vanligt men inte nu längre.
    OK, jag har faktiskt ingen idé om vad som skulle kunna vara problemet. Det går ju inte att utesluta att det faktiskt är något fel på boxen så du kanske blir tvungen att lämna in den på garanti...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. VU+ Duo startar ej
    Av nauleem i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-02, 17:57
  2. VU+ Solo2
    Av maur i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 21:31
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 19:44
  4. Box startar ej
    Av gambler3k i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 22:09
  5. Startar om
    Av willehard i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 21:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss