Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vad har storleken för betydelse?

  1. #1

    Vad har storleken för betydelse?

    ...på paraboltallriken?

    Eftersom jag har smygit upp viasats minsta tallrik (35cm) utanför min hyreslägenhet (där det är allmänt förbjudet att sätta upp antenner.) :lol:
    Jag har viasat idag och funderar om tallriken räcker för canal digital också?

  2. #2
    Det borde räcka, men kan dock vara känslig för oväder. Skaffa en större parabol..Själva tallriken är ju inte speciellt dyr, särskilt inte begagnad.

  3. #3
    Det bästa är att ha en tallrik mellan runt 80-120,130 nånting.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av pressvempa
    Det bästa är att ha en tallrik mellan runt 80-120,130 nånting.
    Den blir svår att gömma för hyresvärden om det är parabolförbud.

  5. #5
    Jag har en 80cm tallrik men vill inte använda den, för den syns mycket mer med tanke på förbudet. Min lilla tallrik sitter väl skyddat för oväder.
    Jag har monterat på dubbla huvuden på den och väntar på att få mitt CD kort. Därför undrar jag om jag är tvungen att byta tallrik?

    Förresten är det någon som vet hur huvudena skall ställas in?
    Man kan ju vrida på huvudena och ändra distansen mellan huvudena.
    Jag chansade hejvilt när jag fick in viasat tidigare. :lol:

  6. #6
    Du kan ju montera den på ett på en ställning med hjul. Då kan de inte säga ett skit för då är den inte fast installerad.

  7. #7
    Gäst
    Det skall diffa 6 grader eller mer exact 5+0.8 för bästa mottagning på både Sirius och Thor.

    /Spock

  8. #8
    hm.. kollade du inte mottagningen innan du beställde kortet?

  9. #9
    En 35 cm kan aldrig räcka till för 2 huvuden....

  10. #10
    Jodå, den räcker för två huvuden. Jag har Sirius och Hotbird på min 35cm:are (tror jag det är, annars är den 40cm.. pallar inte mäta)

Liknande ämnen

  1. Har baudraten någon betydelse vid moscning?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 22:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss