Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: TV3 analogt. Snälla hjälp.

  1. #1
    Ec0113
    Gäst

    TV3 analogt. Snälla hjälp.

    Hej. Jag har all utrustning jag behöver. Har fått tag på en nyckel, jag undrar om det är en nyckel för jag vet inte. Se ut så här 4601865698.
    (Har ändrat en del siffror) Är det en tv3 nyckel. Kan nån noggrant förklara hur jag gör nu då. Ska jag lösa det med hjälp an en editerare, var skriver jag in nyckeln??
    Behöver hjälp för jag är ny på det här!!!

    // Jonas

  2. #2
    Fungerande nyckel har du kodforumet

    Kolla guider&filsidorna för resten

  3. #3
    Varför inte programera in en d2 mac fil bara så funkar det sen, det är enklast så.

  4. #4
    Ec0113
    Gäst
    okej triax. Du ser jag kan inte så jävla mycket. kan du hjälpa mig att förklara hur jag ska göra då?? Har en hel del program nerladdade redan.

    /// Jonas

  5. #5
    Hämta hem D2 mac Pic filen här http://www.sat-key.org/

    packa upp filen och lägg den på ett en pics kort eller det går bra på ett guld kort ochså om du bara har det , det är nämligen bara en pic fil på dessa d2 macar sedan är det bara att bränna och sedan titta på tv.

  6. #6
    Hur gör man ifall man har en funcard istället? ...går det att konvertera den ?

    I'm out of my mind, but feel free to leave a message...
    :lol:
    ---------------------------------------
    Dreambox DM7000s / Hydra Zeus

  7. #7
    Du kan hämta tomma funcardfiler för analog här www.funcard.net lägg sen in gällande kod bara

  8. #8
    jag gjorde det, och använde Phelix MultiEditor för att editera ext_ee.hex (koderna är härifrån) sen körde jag .exe filen som spottade ut en ny fil (eeloader.hex). Och i readme filen så stod det att jag skulle bränna eeloader.hex som extEE och blank.hex som intEE och flash filen som det är, men ändå funkar inte det på min mottagare (Luxor)

    I'm out of my mind, but feel free to leave a message...
    :lol:
    ---------------------------------------
    Dreambox DM7000s / Hydra Zeus

  9. #9
    Nu hänger jag inte med.

    Vad körde du för .exe som spottade ur sig nått????

    Hämtade du fun100.zip?
    Där finns 3 st hex filer, editera ee_ext.hex och spara om
    Ladda din progger med flash + ee_int + ee_ext och bränn som vanligt

    Kommer ihåg att Luxor var en strulmottagare som inte tog vilka filer som helst så jag vet inte om det kommer att lira, du har inte kvar nått gammalt 1Pic eller GK?

  10. #10
    nej jag drog ner filen "FunSoft 1.00b1 Updated" i den fanns det en .exe fil som jag skulle köra efter jag har editerat ee_ext ...för enl readme skulle jag bränna den filen som .exe filen spottar ut som ee_ext. Jag har inte nån GK för min brännare är bara en enkel funcardbrännare

    Sä här brände jag filerna:
    flash.hex - oförändrat
    blank.hex - intEE
    eeloader.hex - extEE

    och eeloader.hex fick jag genom att köra prgmt. eeloader.exe

    fast jag kanske editerar fel med Phelix ...jag öppnade den i menyn funcard editor inte i multi eller nordic. och sedan la jag bara in koderna in under editor fliken och sparade den igen under samma namn....ska jag spara nåt i någon annan flik också?

    I'm out of my mind, but feel free to leave a message...
    :lol:
    ---------------------------------------
    Dreambox DM7000s / Hydra Zeus

Liknande ämnen

  1. Hjälp mig snälla.
    Av missj i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 17:39
  2. Snälla hjälp
    Av SixPac i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 10:00
  3. hjälp snälla
    Av mosseking i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-14, 18:29
  4. hjälp mig snälla
    Av skanekrille i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 19:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss