Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: mentor sökes

  1. #1

    mentor sökes

    Hallå alla som vill och kan
    Jag är en äldre man som har en multiprogrammerare 3.5 från Ad-teknik och en nokia9802S. Ser i dag viasat på den men skulle gärna vilja se biljett med fotboll på canaldigital. Söäker en hjälpande hand att maila för att få svar på en mängd frågor. Hoppas på svar
    h-ar
    palle

  2. #2

    Re: mentor sökes

    Citat Ursprungligen postat av palledg
    Hallå alla som vill och kan
    Jag är en äldre man som har en multiprogrammerare 3.5 från Ad-teknik och en nokia9802S. Ser i dag viasat på den men skulle gärna vilja se biljett med fotboll på canaldigital. Söäker en hjälpande hand att maila för att få svar på en mängd frågor. Hoppas på svar
    h-ar
    palle
    Hej gamle man! Jag är också lite till åren - sitter här själv med en MP3.5 från Ad-teknik. dock använder jag en Samsung 9500AY. Körde analogt för några år sedan - gick över tll den digitala världen nu vid årsskiftet.

    Att lära sig det här med canaldigital är inte krångligare det än med viasat. Möjligtvis kan det vara lite kinkigt beroende på vilken mottagare man använder. Med rätt utrustning kan Du plocka ner praktiskt taget allt som finns att titta på

    Några startråd:

    1) om möjligt se till att mp3.5-an har den senaste firmwaren - dock ej nödvändigt! Programvaran skall dock klara av att sätta brännaren i Phoenix-mode ;
    2) Anskaffa lämpligt kort: De som används mest idag är Titanium - eller M2-kort. Titanium är mer allround.
    3) Finn de rätta hex-filerna

    Svårare än så är det inte, för mig tog det <24 timmar att komma igång efter det att kortet hamnat i lådan.

  3. #3
    se även här en hjälp på vägen för att programera titan kort med mp 3


    http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=8572

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns en sök funktion på sidan där du till 99.9% kommer hitta alla svar du söker...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    palledg > Tror inte du är ensam om att vara till åldern - här har du iaf en till. Du nämner Nokia 9802s. Har själv en sådan men vet att det finns tydligen 2 varianter. En som är klar för ViaSat alt. Conax (CD) från fabriken. Vad jag förstår så kan du se ViaSat idag alltså om du inte redan har kompletterat din mottagare med en ConaxCam, kortläsaren bredvid ViaSatkortet så är det de första du måste göra. Därefter kan du finna det mesta i Sökfunktionen. Lycka till och välkommen i gänget.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

    DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

  6. #6

    Parabol

    En fråga, har Du dubbla LNB eller motor så att Du kan ta emot signal från Thorsatelliten, det är ju en förutsättning för att kunna se C_D.
    Lollo

Liknande ämnen

  1. En bild sökes
    Av Stimo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 10:46
  2. Ny box sökes.
    Av thomh i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 12:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss