Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Min första fråga

  1. #1

    Min första fråga

    är helt ny på det här med satkort ...
    har studerat forumet ... lär mig massor och är imponerad av kompetensen som finns där ute

    OK - till mitt problem:
    har köpt MP 3.5USB + guld & MII-kort
    laddade ner Multiprog Banan och norska MII-soft
    laddade ner ethereal hex-filer för Viaccess guldkort

    Brände:
    1) Guldkort / Viasat med Banan & ethereal hex-filer
    ser allt ... utom Ticket
    2) MII-kort / Canal med MII-soft
    ser allt ... tom Kiosk

    inte för att Ticket är mycket att ha ... men jag vill veta vad jag har gjort för fel ... man lär sig genom misstagen

    lite ytterligare info:
    Parabolnisses Viaccess Editor visar att op-nycklarna 08-0E för providern 010C10 är lika med de som finns på stopstop ... hmmm

    en sak som editorn också visar är att det finns en provider (den första) med ident: FFF400 med alla mgnt-nycklarna 00-0F lika med noll ... vad är detta ... jag har missat det här på forumet

    mitt inlägg är kanske lite omständigt ... men eftersom jag är helt grön på sat-kort tänkte jag att mer info är bättre än för lite ...

    tacksam för hjälp så att jag kommer på rätt spår från början ...
    per aspera ad astra

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    ticket kör på nyckel 0D, har du editerat in den ? finns under koder här på forumet :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #3

    Re: Min första fråga

    Citat Ursprungligen postat av surfray
    en sak som editorn också visar är att det finns en provider (den första) med ident: FFF400 med alla mgnt-nycklarna 00-0F lika med noll ... vad är detta ... jag har missat det här på forumet
    FFF400 är ISSUER för Viasat, dom enda nycklarna som skall finnas där är 05 + 06, har du tillhörande SA + UA så har du ett aukort, personlugen tror jag inte att viasat kommer att uppdatera nått mer så det är mest kuriosa
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Badboy
    Gäst
    gör som P-son sa gå in på ident: 010c10 o editera in dom koderna som står på koder här i forumet så kommer allt funka utan problem.. o som du säger de e inget o ha...kiosk e mycket bättre änn viasat ticket..men varför inte ha båda när man har möjligheten :lol: :lol:

  5. #5
    problemet är löst ... när jag gjorde reset på receivern så väcktes Ticket till liv ...

    tack för alla tips
    per aspera ad astra

  6. #6
    Ticket? Finns det fortfarande? Eller just det, två kanaler va? Den ena hårdporr, den andra värdelösa filmer. Eller? Va ju värt endel förra året när dom körde allsvenskan...

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Yepps... bara Ticket 1 & 2 som finns kvar... 1 = halv bra filmer ibland (mest skit) och 2 = kass jävla mög nasty hårdporr som man absolut kan vara utan...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Första foruminlägget?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 20:39
  2. Första bil...försäkring
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 16:37
  3. Första gången
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 11:40
  4. Första gången!!
    Av Herkiz i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:27
  5. Första gången
    Av twang i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 14:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss