Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Svajig signal THOR 12476

  1. #1

    Svajig signal THOR 12476

    Hej
    Har ett litet problem med ett frekvensområde på THOR:
    12476 H 27800 3/4 (Eurosport, TV4 SCI-FI, mm)
    Signalstyrkan svajar från noll till max.
    På övriga frekvenser är det ok.

    Någon som kan hjälpa mig...

    MVH // Krille

    Samsung 9500

  2. #2
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    DECT-telefon i närheten?

    Annars, kolla det vanliga:
    LNB, diseqc, kabel...

  3. #3

    Tack

    Basstationen för min DECT var boven.:|
    Mången tack för detta....
    // Krille

  4. #4
    jag har fått samma problem. sidmatad macab samsung 9500 signalen svajar (med frysning och pixling) på alla frekvenser över 12.000 bla 12.457 och 12.476 det har det inte gjort förut. har kollat skålen står rätt på Astra. Kollat fri sikt, prövat att flytta och vrida på Lnb (quadruppel som förutom samsungen switch matar en comboxen(egen kabel). På combox (cd) är allt bra. Svajningen har kommit den senaste tiden.
    Bör nämnas att signalen på Thors övriga transpondrar står stilla och bilderna är bra.
    Om det vore LNB så borde det ju också krångla på comboxen.
    javisst jag har också kollat med att slå av basstationen på telefonen.
    ngn som har lösningen?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det kan nog tyvärr vara så att tunern i 9500:an börjar ge upp. Då får man just sådana symptom du nämner.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det kan nog tyvärr vara så att tunern i 9500:an börjar ge upp. Då får man just sådana symptom du nämner.
    innebär det att mottagaren då börjar få svårt att plocka de svagare transpondrarna. ngnstans har jag läst att dicovery civ, trav är svagare än tex discovery. för övrigt kan nämnas att Sky också har ballat ur men där kan man ju plocka in den från astra med toppresultat.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har två st. 9500 varav den ena beter sig som du säger. På vissa frekvenser pendlar signalstyrkan kraftigt. På andra frekvenser funkar den helt OK. Jag vet att just den mottagaren har stått på mycket och blivit ganska varm, så jag misstänker att tunern börjar ge upp. Den andra 9500 funkar helt problemfritt på samma kablar och parabol.
    Nu har jag inte brytt mig om att bråka mer med det eftersom jag inte använder mina 9500 speciellt mycket nuförtiden.
    Men om man läser i olika forum så är det inte ovanligt att tunern ger upp på 9500 speciellt om mottagaren stått lite varmt. Det finns beskrivningar på hur man kan byta en kondensator i tunern och ev. få igång den igen, men jag har inte provat detta.

  8. #8
    hallå
    har fått låna ett nytt lnb ska börja testa med detta. nästa steg blir att kolla igenom och se om jag hittar flera svajfrekvenser på andra satelliter. Ligger de inom samma så är det nog gonatt med samsung.
    har kollat en combo från digitaity CX-CI 422 TS kan den rekommenderas om samsunf avlidit.

  9. #9
    har testat med ett nytt LNB samma svaj. har dock märkt en sak att signalen från Thor inte är optimal. I min sammy så syns bara ett vitt streck i botten på signalstyrkemätaren. kanalerna utan problem ligger på ungefär hälften av styrkemätaren.
    Men på Astra och eutelsat är det två vita streck i botten och cirka 75 procent.
    Så nu lurar jag på om det inte är så att parabolen macab superbol ändå står lite fel. Det blir nästa grej att kolla.

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Låter som om du har dålig signal på Thor. Då får vi hoppas att det rättar till sig om du finjusterar parabolen.

Liknande ämnen

  1. Thor
    Av linkan77 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 08:13
  2. Signal från Thor försvann!?!
    Av Ucklo i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 16:47
  3. Får in Thor med bra signal men inte Sirius??
    Av mdredfox8 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 22:16
  4. Thor Signal...??
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:21
  5. [LÖST] ingen signal thor eller någon sat med en samsung 9500ay
    Av XeeB i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-17, 18:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss