handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Hur kan man lösa Comhem?



criwik
2004-02-05, 10:09
Jag tror om att vi alla som är i viss mån av knäckta system skulle maila till

StopStop och säga att vi köper nya kort för 500 med frakt så att säga.

Då mina vänner skulle ni få se på script eller hexfiler som fungerade.

Låter det enkelt Jo det är så enkelt eller känner du någon utbildad

programmerare med hög kompetens så grejar han det också.

Tyvärr så måste man ha kunskap och tyvärr så finns den inte alltid inom

våra saiter.

CriWik :idea:

Evex
2004-02-05, 11:12
ja hA JA
DOM KANSKE JOBBAR PÅ det kan vara lite svårt att få in com hem i dk

sandin22
2004-02-05, 20:14
Alltså, ingen kan ju ha missat att om (när?) någon lyckas ta fram fungerande piratkort till CH så finns det stora pengar att tjäna, vilket naturligtvis förutsätter att metoden inte görs publikt t.ex via detta forum.

Ponera att jag har en lösning som funkar till 99%, och ämnar börja sälja kort när jag har en 100% lösning.
Inte fan skulle jag posta ett inlägg på detta forum med min 99%-lösning, för att hoppas att någon kan bistå med den sista procenten.
Det skulle ju innebära att jag riskerar förlora möjligheten att tjäna stora stålar.

goofy
2004-02-05, 21:18
Då hoppas jag du missar den sista procenten för forumet är väl till för att hjälpa varandra och inte enbart dig.

sandin22
2004-02-05, 21:46
Nu använde jag ju "mig" i ett scenario som är väldigt påhittat.

However, när jag nu läser mitt inlägg efteråt så ser jag att jag fan knappt svarat trådskaparen och förtydligar härmed något.
(och fan, jag som ibland klagar på ch2001) :P

Min poäng är att det är en dålig idé att ge någon pengar.
Det finns hyggliga stålar att tjäna för den som tar fram en fungerande lösning, och jag tror knappast att t.ex Stopstop sitter med färdiga piratkort utan att kränga dom.
Än mindre tror jag att de inte skulle kränga kort om de hade klurat ut ett sätt att knäcka systemet.

Ett tråkigt scenario vore att skicka pengar till t.ex Stopstop, i förhoppning om att de ska ta fram en lösning, och sen kommer pirat-olle med en lösning istället. Då kan man ju inte direkt räkna med en 'refund' från Stopstop, för att ge pengarna till pirat-olle.

Jag hoppas naturligtvis att någon kommer med en lösning snart, men jag finner det föga sannolikt att det blir någon på detta forum.

Evex
2004-02-06, 00:56
stopstop är inte intressrade av några pengar utan att knäcka systemet så vi kommer närmare free tv föralltid varför betala för något som borde vara gratis (och bolme blir bara fetare varje dag)

Rattle
2004-02-06, 05:14
stopstop(keycard) inte intresserade av pengar, hahahahahhaa du har minsann helt missat m2-korten du????
Om du talar om besökarna på stopstop så är dom om möjligt ännu mindre intelligenta än de flesta här.

/Rattle

Xanoc
2004-02-06, 06:06
stopstop(keycard) inte intresserade av pengar, hahahahahhaa du har minsann helt missat m2-korten du????
Om du talar om besökarna på stopstop så är dom om möjligt ännu mindre intelligenta än de flesta här.

/Rattle

Är det möjligt? :lol:

Evex
2004-02-06, 11:17
Till lille Rattle

stopstop(keycard)
Det är möjligt att dom har ett ekonomiskt samarbete
men det ä'r inget som varken du eller jag kan bevisa

När man är ett sådant pirat team så är regel nr1 att man inte får tjäna pengar på det !! på grund av straff skallan ökar markant om det går att bevisa

Mr.F
2004-02-06, 16:57
Att om stop.stop ger mig filer som fungerar till Comhem kan jag mycket väl tänka mig att betala ca 400kr för ett M2 kort av deras "samarbetspartners"//MVH :smile:

dalaleif
2004-02-06, 20:14
Att om stop.stop ger mig filer som fungerar till Comhem kan jag mycket väl tänka mig att betala ca 400kr för ett M2 kort av deras "samarbetspartners"

That goes for me too....

nixx
2004-02-06, 21:09
Märkligt menar ni att man skall gynna kort nasare?

Xanoc
2004-02-06, 22:04
Märkligt menar ni att man skall gynna kort nasare?
Märkligt? Snarare det enda som kommer att gälla...
Men 400 kr. kommer inte att räcka långt, kanske till en mailadress, SEN börjar det kosta :lol:

Evex
2004-02-06, 22:41
Märkligt menar ni att man skall gynna kort nasare?

Där kom det första normala inlägget
nej det skall man inte
jag skrev detta inlägg innan

När man är ett sådant pirat team så är regel nr1 att man inte får tjäna pengar på det !! på grund av straff skallan ökar markant om det går att bevisa

Men det verkar som om alla tror att alla bara vill tjäna pengar på detta
då är dom ute å cyklar största anledningen till att man vill knäcka cd är
att man vill visa vad man kan !!!!

genom alla tider har man brytit ner monopol pirat radio/närradio
obs 40 tio talisterna skall inte få bestämma längre det är väl det vi jobbar på free tv

mvh Evex

Mr.F
2004-02-07, 12:45
Självklart kommer jag på sett o vis gynna nasare.För jag har mycket svårt att tro om någon lyckas få fungerande filer till comhem knappast släpper detta publikt gratis.Om det nu är dessa vi kallar nasar.Jag hävdar vidare om någon ger mig något så får de gärna något av mig tillbaka.Om det nu skulle vara att jag köper ett kort av dessa för 400 kr,vilket inte finns till ett så mycket billigare pris någon annanstans,så what!
Vart går nu gränsen på nasare?Om jag köper ett fungerande kort till comhem från en kompis,o han vägrar att ge mig filerna,är han nasare då?//MVH :?:

Guitarrman
2004-02-07, 22:08
Vad är egentligen skillnaden? Ge 400 spänn till en polare eller till nasare??? Det är väl skit samma så länge grejerna funkar o man slipper pynta för eventuell uppgradering... Jag skiter i alla fall i vilket... Jag pyntade 600:- spänn för mitt förra o tänker göra det igen. Räkna ut vad ett fullt abb. kommer att kosta på CH i ett år... :wink:

Polisen
2004-02-08, 10:23
Vad är egentligen skillnaden? Ge 400 spänn till en polare eller till nasare??? Det är väl skit samma så länge grejerna funkar o man slipper pynta för eventuell uppgradering... Jag skiter i alla fall i vilket... Jag pyntade 600:- spänn för mitt förra o tänker göra det igen. Räkna ut vad ett fullt abb. kommer att kosta på CH i ett år... :wink:

Skillnaden är väl att en polare aldrig skulle ta 400:-.

deas
2004-02-08, 10:33
Vad är egentligen skillnaden? Ge 400 spänn till en polare eller till nasare??? Det är väl skit samma så länge grejerna funkar o man slipper pynta för eventuell uppgradering... Jag skiter i alla fall i vilket... Jag pyntade 600:- spänn för mitt förra o tänker göra det igen. Räkna ut vad ett fullt abb. kommer att kosta på CH i ett år... :wink:

Du missar en viktig sak... Kortnassar skiter fullständigt i dig om Comhem skulle koda om en gång till... Nu när dom har bytat system helt så kommer du inte att få ett nytt kort från dom om/när det nya systemet är knäckt igen...