Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Hittar inte comhem-kanaler efter kanalomläggning

  1. #1

    Hittar inte comhem-kanaler efter kanalomläggning

    Jag hittar bara drygt 40 kanaler efter ComHems kanalomläggning i Gävle 27/2.
    Någon som kan ge mig ett tips?
    Har en Azbox Premium HD+ med firmware 0.9.5020
    Har sökt som jag alltid gjort förrut, dvs med standard värden.
    Search mode = "Auto"
    Network search = provat både med "normal" och "NIT"

    Hittar bara 45 kanaler.
    Azbox Premium HD+ (2xDVBC)

  2. #2

  3. #3
    Tyvärr så känns den förklaringen lite för inriktad på Dreambox. Jag lyckas inte översätta tillvägagångssättet till Azbox.
    Azbox Premium HD+ (2xDVBC)

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Kolla här http://www.comhit.net/showthread.php?t=30111

    Det borde funka för dig med då det är en vanlig manuell sökning.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  5. #5
    Jag har en DM 600PVRC och fattar inte ett skit förutom om jag gör en kanalsökning får jag in 49 kanaler..INGEN betalkanal alls...HJÄLP snälla Både bild och rådlös

  6. #6
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Lgte Visa inlägg
    Tyvärr så känns den förklaringen lite för inriktad på Dreambox. Jag lyckas inte översätta tillvägagångssättet till Azbox.
    Ja jo kanske det, men principen är det samma. Manuellt sökning. Samt kolla vilken nät ID som tillhör ditt område som gäller.

  7. #7
    Var ställer jag in Nät id på en DM 600?

  8. #8
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gasbonden Visa inlägg
    Var ställer jag in Nät id på en DM 600?
    Med nyare image till din box så kanske det finns med som valmöjlighet.

  9. #9
    Tack för all hjälp allihop. Bland länkarna ni tipsade om hittade jag den här: http://www.lesve.org/digtv/service/
    Den var precis det jag behövde. Med min "image" (som är original mjukvara version 0.9.5020) så finns ingen möjlighet att använda nätverksID. Men de manuella frekvenserna, och vilka kanaler som fanns på dem var guld värt! Tack och bock!!!

    En annan sak, ni som ev kör samma image som mig. Inbilla er inte att den är så stabil så att ni kan göra alla sökningar på rad. Nej-då, ni måste göra sökning på en frekvens, sen gå ur inställningarna alternativt starta om boxen innan nästa sökning. Annars hittar den inte alla kanaler, eller kanalerna går inte att se på. Tålamod är något alla med Azbox behöver tydligen. Visar sig med jämna mellanrum :-)

    Funderar allvarligt på att gå över på annan mjukvara, tex Enigma. Men tiden tillåter inte det just nu.

    Tack ännu en gång för hjälpen!!!!
    Azbox Premium HD+ (2xDVBC)

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Lgte Visa inlägg
    En annan sak, ni som ev kör samma image som mig. Inbilla er inte att den är så stabil så att ni kan göra alla sökningar på rad. Nej-då, ni måste göra sökning på en frekvens, sen gå ur inställningarna alternativt starta om boxen innan nästa sökning. Annars hittar den inte alla kanaler, eller kanalerna går inte att se på. Tålamod är något alla med Azbox behöver tydligen. Visar sig med jämna mellanrum :-)

    Jag hade precis samma konfiguration som Dig på min Azbox med den skillnaden att jag har en DVB-T och en DVB-C. Nu har jag installerat 0.9.5309. Tänkte att det kunde hjälpa med senaste mjukvaran.

    Kan Du beskriva tillvägagångssättet för den manuella sökningen lite tydligare. Jag får inte till det hos mig, med hjälp av beskrivningarna för de andra box-typerna. Att hitta kanalerna är inga problem, men det är bara den senaste sökningen som blir sparad, förutom 363 Mhz bandet med QAM64 ("fria" Kanalerna), även om jag startar om boxen efter varje sökning.

    Att behöva göra en ny sökning för varje gång man skall titta på en kanal från ett annat frekvensband känns jobbigt.
    Senast redigerad av i030lk den 2012-03-02 klockan 15:48. Anledning: förtydligar vad jag inte 'får till'

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 02:32
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 16:56
  3. Hittar inte alla kanaler
    Av posioner i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 15:48
  4. Hittar inte kanaler
    Av Hanken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 22:00
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 12:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss