Är en riktig newbie på detta, men jag skulle vilja ha ett kort som jag kan se på Canal Digital med.
Vad behöver jag för att göra ett eget kort?
Kan jag se på både Viasat och Canal Digital med samma kort?
Utskriftsvy
Är en riktig newbie på detta, men jag skulle vilja ha ett kort som jag kan se på Canal Digital med.
Vad behöver jag för att göra ett eget kort?
Kan jag se på både Viasat och Canal Digital med samma kort?
Du ska helst välja ett titaniumkort... Men m2 kort fungerar också... Dock blir m2 korten lätt varma och chippet kan i vissa fall släppa från kortet... Så ett titanium kort är bösta valet...
Att se både viasat och canal digital kan bli lite svårt... Men ett guldkort eller funcard kostar inte mer än ca 50kr så det är inte så farligt att inhandla ett sådan också...
Hur du göra ditt eget canal digital kort är enkelt... Allt du behöver är en kort brännare... T.ex. en mp3.5 (www.adteknik.se) och fungernade filer från s*ops*op... Dock finns det inga fungernade filer ute just nu men enligt TeamPDK ska det komma nya runt midnatt...
tack, för svaren!
så om jag vill ha både viasat o canal digital så måste jag ha 2 st kort eller?
har läst lite här om att man måste ha OS på korten?
yepps... vill du ha båda får du ha 2 kort...
titanium kort ska det vara os på ja... 1.03 funkar...
kan jag inte ha 2 st guldkort eller funcard? för dom behöver jag väl inte ha OS på?
finns det nåt bra och enkelt ställe att köpa ett paket från? har kollat runt lite men har inte hittat nåt bra.
du kan inte köra canal digital på guldkort eller funcard utan måste ha m2/titanium eller basiccard...
vad är det för packet du är ute efter? brännare eller mottagare?
jag har en mottagare med 2 st moduler för både Viasat o Canal Digital.
så det enda jag behöver är väl det som fattas brännare och kort.
hur ofta måste man programera om korten?
minns på den gamla goda tidern då man satt och knappa in koder....
då behöver du ett m2/titanium/basiccard och ett guldkort/funcard... filer hittar du på s*ops*op's sida... länken finns längst upp på sidan... sen är det bara rock'n'roll...
uppdatera korten händer ju lite då å då... svårt att säga exakt hur ofta men får du tag på au filer till viasat så sköter de sig själva... canal digital är värra med au men de har funkat bra sen december...
låter ju riktigt bra,,,, men det är bara olagligt att sälja korten eller? inte bruka dom?
vilken brännare är bäst?
jag rekommenderar en mp3.5 från www.adteknik.se... den klarar nästan alla kort... iaf alla som man behöver :lol:
jag är inte den bästa på att koppla in saker men är det enkelt att koppla in den där?
En sladd i comporten + ett batteri, plätt lätt :D
okej! låter bra!, är det bäst med usb anslutning eller serial?
vart kan man köpa kort?
...och banan progget på datorn sen e det rock'n'roll :)
letar fortfarande efter korten, men hittar inget,,
där finns på www.keycard.dk under smart cards
okej, men är det någon skilland på USB anslutning om serial?
nix... det klarar banan progget av :)
okej! Tack så Otroligt Mycket för hjälpen!
men jag kan köra korten i dom modulerna jag har nu eller?
Yepps... Om du har en viaccess modul och en conax modul är det inga som helst problem...
okej!
ser att det finns en hel jungel av kort ex, 2 st olika guldkort.
kvittar det vad jag tar för nåt?
guldkort är guldkort... det finns inga olika versioner på det... däremot finns der 8 olika funcard... men det kvittar vilket du tar om du bara ska köra viasat på det...
hittar inga Titanium är dom slut? vad brukar dom kosta?
titanium korten är sluta på ganska så många ställen tyvärr... så det är nog att vänta och se... eller om du är i "nöd" så får du ta ett m2 kort... dom funkar dom med...
tyckte m2 korten va dyra (hehe) 380:- 450:- är Titanium billigare och bättre? eller dyrare och bättre?
Titanium är inte billigare... Men dom är som sagt bättre :)
okej! är det svårt att få tag i au filer?
har inte riktigt fattat det där med programeringen,..
beror på till vilket system... till viasat är det inte speciellt svårt... men till canal digital är det värre... där får man koda om lite när det behövs... dock har det bara behövts 1 gång sen de började fungerar i mitten av december... fram till idag då d.v.s. säga eftersom dom koda om runt 11 tiden idag...
okej, men när man kodar om skickar man bara över en fil till kortet eller? för knappa jag in en massa koder.
yepps... det är bara att ta hem nya filer då och bränna in på kortet... tar bara någon minut :) under förutsättningen att det finns nya filer ute...
detta låter väldigt bra,,,,
men företagen man beställer ifrån är dom seriösa?
keycard.dk är mycket seriösa... tar mellan 2-3 dagar sen kan du hämta din beställning på posten... jag har beställt mycket från dom och aldrig haft nått strull alls...
läste lite i andra forum om företag som sålde färdiga kort som uppdaterade sig själva och att man hade 2 års fri service.
men kan man lita på dom korten?
Nix... Det avråder jag dig från att göra... Sånna s.k. kort-nassar e inget att försöka sig på... Du blir blåst till 110% eftersom dom får sinna koder och filer från samma ställen som alla vi andra kan ta hem dom ifrån... Så ska du nu ha piratkort råder jag dig till att göra dom själv :)
okej, hur är det med dom andra sidorna som jag fick av dig som säljer brännare är dom seriösa? Vilken har snabbast levernad av Satellit Proffsen och adteknik?
adteknik är nog snabbast eftersom det är dom som tillverkar mp3.5...
det är intte farligt ock köpa Mll kort det kan hända 1av 1000 kort at cipsen låsnar jag har 2 stycken utan bråblem. Den är lättaste kort ock coda vad jag har kådat. lättare än Viasat kortena. om vi får någåt kåder?
Titaniumkort är svårt ock fåtagi. bätre Mll än ingentig als!
Så stur skilnad år det intte!
hur menar du med att det är svårt att koda?