Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: MgCamd 1.29 och AU i CH nät.

jag har kortet i boxen givetvis

Citat Ursprungligen postat av penguinfriend Visa inlägg
    Någon gång har mgcamd ändrat sin configfile. 1.29 ser ut som nedan # AU # 00 disable, no emm pids processed # 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards # 02 auto, emm started only if channel cant be decoded # 03 process emm pids for network cards update only A: { 02 } Så frågan är var du har ditt kort ? Tillsammans med mgcamd eller remote över tcp/ip Hur F?*n skriver man in ny rad i inlägget.
    Nu greppar jag inte riktigt vad du menar.. enligt vad jag kan läsa mig fram så ska man ha 01.. Mitt kort sitter i min linuxbox som har en newcs igång. Mina DB'ar är i vardagsrummet och sovrummet. Jag hade 01 på, och den skickade inte en enda EMM. Jag bytte idag till 1.24 och vips så skickade den EMM med samma config. Så, vad jag kan få fram så är det en bugg i 1.29 eller så finns det någon option som jag missat.

evocam gillar jag faktiskt inte alls.. Den är seg när man zappar och som timerx sa åvan, så händer det att man inte får någon bild på ett tag när man zappar. dock så är jag tvungen att köra den för att den ska uppdatera med EMM:er.. <edit> eller en gammal version av mgcamd </edit>

nickera> Om du drar <users> på din cardserver, så ska den användaren som du vill kolla om den skickat EMM:er självklart ha något annat än 0 i EMM fältet. EMM fältet ska också öka om du väntar nån minut och drar en <users> igen. Gör den inte det så skickar den inga EMM:er

Jag antar att man inte kan komma över sourcen till mgcamd? Tänkte om man kunde in och kolla vad för konstigheter dom gjort mellan versionerna.. kanske fixa det och contribute:a till koden..
    DM600C-PVR 250GB HDD - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    DM500C - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    DM500C - Gemini 4.60 - MgCamd 1.31
    DM800C 320GB HDD - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    AMD Geode 500Mhz, Ubuntu 8.10 - CSP 0.8.12, NewCS 1.67
    VIA C7 600Mhz, Ubuntu 9.04 - CSP 0.8.12, NewCS 1.67

Som jag sa tidigare så har configfilen ändrat utseende i mgcamd 1.29 till följande:
    Så använd 03 så fungerar det.

# AU
    # 00 disable, no emm pids processed
    # 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards
    # 02 auto, emm started only if channel cant be decoded
    # 03 process emm pids for network cards update only
    A: { 03 }

Regards

Citat Ursprungligen postat av penguinfriend Visa inlägg
    Som jag sa tidigare så har configfilen ändrat utseende i mgcamd 1.29 till följande:
    Så använd 03 så fungerar det.

# AU
    # 00 disable, no emm pids processed
    # 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards
    # 02 auto, emm started only if channel cant be decoded
    # 03 process emm pids for network cards update only
    A: { 03 }

Regards
    Du har helt rätt! Var har du läst dig till detta? Menar finns det någon changelog? Att raden "# 03 process emm pids for network cards update only" finns i configen, det går ju inte att förneka. :-) Men det vore nice att se en changelog eller så..

Well då har vi löst det här verkar det som.. Mucho graciás muchacho, danke schön, dzienkujie, thanks, tack..
    DM600C-PVR 250GB HDD - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    DM500C - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    DM500C - Gemini 4.60 - MgCamd 1.31
    DM800C 320GB HDD - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    AMD Geode 500Mhz, Ubuntu 8.10 - CSP 0.8.12, NewCS 1.67
    VIA C7 600Mhz, Ubuntu 9.04 - CSP 0.8.12, NewCS 1.67

ojdå. Sedär ja. jag har testat 01 och 02, men inte 03. Men nice att det funkar då går jag tillbaka till 1.26

tusentaxar

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av robbz Visa inlägg
    Du har helt rätt! Var har du läst dig till detta? Menar finns det någon changelog? Att raden &quot;# 03 process emm pids for network cards update only&quot; finns i configen, det går ju inte att förneka. :-) Men det vore nice att se en changelog eller så..

Well då har vi löst det här verkar det som.. Mucho graciás muchacho, danke schön, dzienkujie, thanks, tack..
    Det finns ingen changelog men det är bara till att kolla i exempelconfigen som medföljer mgcamd

bilden på kanal 6 har försvunit... nån som vet varför? alla andra funkar

Kanske bara är nått lokalt hos dig som strular.

Funkar perfa här.

japp nu funkar det igen

Liknande ämnen

1. mgcamd
    Av nero2000 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 16:44
  2. Mgcamd 1.29
    Av paulbagh i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 20:51
  3. MGcamd...Vad gör jag för fel?
    Av dsg33 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 00:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss