Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med tappad satelit

Problem med tappad satelit

Har en 500S som jag tar in CD och Viasat genom, fick bägge att funka förut (först funka bara CD) kör switch och två LNB. Men efter att jag ryckt ut DB nätsladden så får jag bara in CD igen, har inte ändrat nån inställning alls så vet inte vad det är för fel, switchen är ny dessutom.

Idag starta viasat upp och fick ingen canal digital, valde en CD kanal och starta om dream boxen då funka CD men inte viasat, vad händer? Switchen ändå kanske? Sen kan jag tappa nån av dem också om jag bläddrar bland boquets, vem det nu är som funkar av dem just då.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Låter som det är switchen faktiskt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Låter definitivt som switchen men har haft liknande problem när det har varit signalproblem, kolla även kontakter kabel och dyl. //snake

Liknande ämnen

1. Tappad signalstyrka
    Av KT87 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 23:07
  2. satelit
    Av Balders-balle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 17:09
  3. 500S tappad mottagning
    Av steffe06 i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 21:17
  4. HD-inspelning för satelit
    Av knodden i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-12, 11:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss