Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM800 och Extern HD-mount

DM800 och Extern HD-mount

Jag har läst, provat, vridit, vänt... ni fattar. Jag fixade det på min DM500, men nu får jag inte styr på grejerna.

Vem kan ge mig en "samhall"-manual över hur jag ska göra, med samtliga inställningar så kanske jag kan se felet.

Min burk har en utdelad mapp på en av diskarna och mappen heter hdd (har även en som bara heter movie). Datorns ip är 192.168.1.2 och DB's 192.168.1.4.

SKA ju inte vara speciellt svårt, men jag kanske blivit skadad eller så!

Stort tack om nån kan hjälpa.

i mappen som du delat ut HDD har du mountat den HDD till /media/hdd på dreamboxen ?

i mappen HDD på datorn skapa mappen movie. då ska din dreambox hitta mappen under /media/hdd/movie

antingen har du skrivit fel här 192.168.1.2 och DB's 192.168.1.2 eller så har verkligen din dm800 och pc samma ip nr ?

jag har varit med om att NFS servern inte funkat i en av LT5 versionerna. men CIFS mount bör funka tycker man oavsett image eller version.

testa annars kopiera inställnnigarna efter din dm500.funkar de fortfarande inte så plocka bort dm500an. ifall de har med nån begränsning av hur många users som får köra på mounten samtidigt kanske..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Jag skrev fel IP såklart. Nu är det ändrat. Det funkar liksom inte i alla fall. Jag fattar inte varför alltså. Nån?

Jag bumpar det här. Jag får det INTE att funka när det gäller inspelning. Jag har lirat upp lite grejer från datorn med mediaspelaren. Jag har gett "777" för rättigheter osv. Men så fort jag trycker röd så blir det "mindre än 1Gb kvar". Tydligen så har jag inte gjort rätt och den pekar på Flashminnet i stället för hårddisken.

HUR gör jag. Tänk att jag är helt retarderad, ge mig en "Samhallmall", så blir jag glad. Jag kör PP1.3 nu.

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Din inspelning MÅSTE peka på /hdd/movie, det är där inspelningarna hamnar. Så peka den rätt bara, funkar perfekt med symlänk.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

1. Mount-problem DM800
    Av JockeGbg i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 16:06
  2. Extern kortläsare
    Av spirou011 i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 23:14
  3. Mounta Extern HD, DM800
    Av primetime i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 18:45
  4. Extern HD med operativsystem
    Av s70t5 i forum Mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 23:37
  5. Extern hårddisk
    Av klas i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 20:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss