Jo, jag vet inte heller något närmare besked om ev. pairing på CD:s HD-kanaler. Men man får väl räkna med att det kommer förr eller senare.
Var och en får väl väga hur mycket pengar man vill lägga ner på utrustning för att se CD:s HD-kanaler mot risken för att det ev. slutar fungera om/när de inför chip-pairing...
Själv älskar jag CD:s HD-kanaler och kommer att gråta den dagen jag inte längre kan se dem på min IPBox 9000.
Till Bommy, du kan skaffa ett DVB-S2 kort till datorn och se Canal Digitals kanaler via parabol. Då kommer datorn att fungera ungefär som en Dreambox och ge samma möjligheter. Det kan vara lite meckigt att få igång, men läser du lite här i forumet så finns det exempel på folk som har gjort det.
En bra SD-sändning ser inte så mycket sämre ut än en HD-sändning. Det beror på hur pass bra boxen eller TV:n skalar upp bilden och hur långt från TV:n man sitter. De flesta ser ingen skillnad hemma hos mig. Men jag har lärt mig att älska alla små detaljer man ser i en riktig HD-bild så jag brukar kunna se skillnad, och jag gillar skärpan och klarheten i en riktig HD-sändning. Men för ett otränat öga så syns ingen större skillnad mellan en riktig 1080i HD-sändning och en uppskalad bra SD-sändning.