Citat Ursprungligen postat av Mike T Visa inlägg
Jag köpte en klon att ha i gästrummet. Men den hade ett gammalt sim i säg. Jag kontaktade säljaren och fick ett nytt Sim 2.01. Flashade i sim201e-75-LT-Sixth-dm800-20100114

Men boxen verkar jäklas med mig. DREAM MULTIMEDIA står med stora bokstäver i displayen och inget mer händer. Startar jag om boxen typ 10-20 ggr så kan bootloader #15 dyka upp med dhcp texten. Så då verkar den gå lite längre.
Flashade då in bootloader #70 som de säger att man skall på vissa forum, så funkar det ibland att starta upp boxen helt. alltså inte alla gånger utan ibland kommer den där jäkla DREAM MULTIMEDIA texten och stannar vid den. Riktigt skumt då jag trodde nytt sim skulle funka.
Har provat att uppdatera SIM:et och den säger att det redan är 2.01. Det är det sim:et med en bula på.
Provade även ett ytterligare sim, men samma symptom. Skumt. Skiljer sig det nå mer hårdvarumässigt än Sim:et för att få den och funka med en senare bootloader?
Vissa kloner verkar ha problem att acceptera sim2.01 och fungerar efter man flashat bl70 din verkar dock kinkigare. Om du inte bryr dig om vad som står vid boot utan bara vill ha en fungerande image med senaste drivers ochDVBSub, så tycker jag du ska stoppa tillbaka ditt sim1 och flasha boxen med någon av "Dream Teams" images. Finns att hämta här http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1