Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Parabolstorlek GBG

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Tackar för era snabba svar.
    Jag är ute efter kanaler från ex. Jugoslavien som om jag fattat det rätt skall ligga på Hotbird men vilken position vet jag inte.
    Triaxen känns mer diskret så det lutar åt en sådan då T55:an känns stor och iögonfallande...
    Spelar det roll vilka LNB man köper eller är alla likvärdiga (är ute efter twin lnb)
    Vilka butiker rekommenderar ni?

Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av yugo Visa inlägg
    Tackar för era snabba svar.

Triaxen känns mer diskret så det lutar åt en sådan då T55:an känns stor och iögonfallande...
    Hur menar du?
    Triax 78 = 78 cm
    T55 = 55 cm

T55:an känns större då den har två "paraboler" och lättare drar åt sig blickar medan triaxen lättare smälter in mot husväggen.

Räcker Triaxen till för 0.8W , 4.8E , 16E ?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Tackad
    11 gånger
    Till Triax 78 finns ett multiblock (hållare för fyra lnb) med vilket du kan ta in 0.8w, 4.8e, 13e och 19,2e. Om du ska ta in "balkan" får du istället gå upp till Triax 88 men då även byta till Invertos MultiConnect. Du skall i sådana fall rikta tallriken mot 16e vilket ger att det är 17 grader till Thor och det hela kan bli lite krångligt. Det fungerar men kräver sin man (eller kvinna för den delen) att få upp.

Köp en T90 så slipper du en massa problem. Det blir dessutom billigare och du kan knö på fler lnb om du känner att dessa satelliter inte räcker.
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

Liknande ämnen

1. Parabolstorlek i mitt fall?
    Av berggren i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 17:50
  2. Parabolstorlek
    Av conta80 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 14:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss