Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 103

Ämne: Via + dreambox

Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Bara för att dubbelkolla, har ni satt era läsare i phoenix läge innan ni startar oscam? Tänker mest så det inte är nått där att oscam inte klarar av att sätta den i det?
    Läsarna går inte att ställa in? Det är ju Ad tekniks "vanliga" mp35r.
    tog ner nyaste subversion och kompilerade upp den men låser sig vid:
    42A25710 r MP35_Init: MP3.6 USB - FW:05.00
    42A25710 r MP35_Init: FW Info - Beta 040725
    42A25710 r MP35_Init: Using oscillator 1 (3.57MHz)

Har även här försökt att köra i mouse läge, dock så fastnar oscam vid init av kortet.

???

Medlem jonsa79s avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Bara för att dubbelkolla, har ni satt era läsare i phoenix läge innan ni startar oscam? Tänker mest så det inte är nått där att oscam inte klarar av att sätta den i det?
    Oscam klarar att själv sätta i phoenix läge. Och protokollet ska vara "mouse" på de senaste versionerna av oscam på adtekniks mp35/36.
    Tror att det bästa är att själv kompilera sin binära...då talar den om ifall den saknar något tillägg i linux-disten.

fick det att fungera (än så länge).
    Se denna sida: http://streamboard.gmc.to/wbb2/threa...d=27010&page=7
    Länken: http://streamboard.gmc.to/wbb2/attac...chmentid=22179

Det är alltså andra inlägget.

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Tackad
    1 gånger
    jag har haft liknande problem.. MEN NU! ÄNTLIIIIIGEN BILD. Zeon ja hade samma strul med min läsare men jag satte den i phoenix-läge en gång till (fick för mig att ja hade haft kortet isatt tidigare)..

kör dessutom med Deas rekomenderade fil.

här är konfigfiler för Ubuntuserver, AD-tekniks phoenix/smartmouse-interface, viasat 093e (blå pil).

oscam.conf

[global]
    nice = -19
    WaitForCards = 1
    [monitor]
    port = 14000
    aulow = 120
    monlevel = 0
    [newcamd]
    key = 0102030405060708091011121314
    port = 10000@093e:000000

oscam.server

[reader]
    Label = Viasat
    Protocol = mouse
    Detect = cd
    Device = /dev/ttyUSB0
    mhz = 357
    EMMCache = 1,1,2
    Group = 1
    CAID = 093e
    BoxID = ********

oscam.user

[account]
    user = jens
    pwd = hothot
    group = 1
    uniq = 1
    caid = 093e
    ident = 093e:000000
    AU = viasat
    monlevel = 0

finns det någon bra lösning om man kör debian server och får felmeddelande /lib/i686/cmov/libc.so.6: version `GLIBC_2.8' not found (required by oscam) när man försöker köra oscam. detta blir när jag kör deas version av oscam som skulle funka med adtekniks programmerare

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Prova köra detta på din server

apt-get update
    apt-get install libc6
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

samma fel, ska man behöva byta till ubuntu, kan ingen yber-linux guru compilera ett oscam kompatibel med adtekniks proggramerare för debian.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Har inte med stödet för läsaren att göra tror jag... Men har du provat denna binära http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=824 ?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Hmm, jag har ett litet problem att jag inte får igång TV1000 kanalerna men typ TV3 funkar utan problem...

Något jag missat tro ?

Services eller CAID

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss