Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Servern hittar inte min nya klient …

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    @ Hexantrop
    Det kanske är så enkelt att du inte aktiverat i menyerna att mgcamd skall startas automatiskt vid boot?
    Hur man gör det på en DM800 vet jag inte för jag har ingen sån box, men det brukar gå att hitta nånstans.

För att kolla om mgcamd är igång kan du logga in på boxen och på kommandoraden skriva:
    ps ax | grep mgcam

Då får du också reda på om mgcamd heter något annat i stil med t.ex. mgcamd_135 eller liknande. Får du inga rader till svar som innehåller något med mgcamd så är nog inte mgcamd igång.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    men om du använder dcc är det bara att i ftp läge högerklicka filen välj edit, ändra sen spara, i telnet slå en ps först så ser du om mgcamd snurrar, om inte kör cd /usr/bin sedan en ls kika om du har mgcamd där, om den finns skriv mgcamd eller som den heter och enter
    När jag är i DCC och tar FTP så får jag enbart upp .ipk-filer som ligger på datorns hårddisk.
    Jag ska väl på något fiffigt sätt kunna få upp newcamd.list filerna som ligger i boxen i den vänstra spalten. Det är var jag försöker få komma underfund med just nu. DCC har kontakt med boxen i alla fall.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-11-30 klockan 22:10.
    Ha der så bra!

Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    @ Hexantrop
    Det kanske är så enkelt att du inte aktiverat i menyerna att mgcamd skall startas automatiskt vid boot?
    Hur man gör det på en DM800 vet jag inte för jag har ingen sån box, men det brukar gå att hitta nånstans.

För att kolla om mgcamd är igång kan du logga in på boxen och på kommandoraden skriva:
    ps ax | grep mgcam

Då får du också reda på om mgcamd heter något annat i stil med t.ex. mgcamd_135 eller liknande. Får du inga rader till svar som innehåller något med mgcamd så är nog inte mgcamd igång.
    Skrev in: grep mgcam och fick då upp:
    15817 root 2400 R grep mgcam
    Ha der så bra!

Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Skrev in: grep mgcam och fick då upp:
    15817 root 2400 R grep mgcam
    Ja, då har du problemet där! Mgcamd är inte igång. Hade den varit igång borde du fått en utskrift i stil med:
    root@dm500 ~ # ps ax | grep mgcam
    18328 root 952 S mgcamd
    18331 root 952 S mgcamd
    18332 root 952 S mgcamd
    11007 root 436 S grep mgcam

D.v.s. några rader med mgcamd-processer förutom det "grep mgcam" kommando du skrev in.
    Mgcamd är alltså inte igång och därför får du ingen avkodning. Ett kort test du kan göra är att helt enkelt skriva:
    mgcamd
    vid prompten. Har du tur och mgcamd-binären heter så så går mgcamd igång. Kolla igen med:
    ps ax | grep mgcam

Sedan får du också kolla i menyerna var du ställer in att mgcamd ska gå igång när boxen startar.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Mgcamd 1.35a med config-fil, kunde jag hämta hem väldigt enkelt med TSpanel, på samma sätt som man tidigare kunde göra i Gemini.

Det jag sedan lade in i /var/keys (som då automatiskt vidarebefordrades till /usr/keys) med hjälp av FlashFXP, var newcamd.list filen.
    Den hade jag dessförinnan editerat i notepad++, på samma sätt som jag tidigare gjort med de jag lagt in i DM500S-boxana. Utöver detta hade jag lagt in det skulle in i newcs filen. Även detta på samma sätt som tidigare.
    Ha der så bra!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Mgcamd är alltså inte igång och därför får du ingen avkodning. Ett kort test du kan göra är att helt enkelt skriva:
    mgcamd
    vid prompten. Har du tur och mgcamd-binären heter så så går mgcamd igång. Kolla igen med:
    ps ax | grep mgcam

Sedan får du också kolla i menyerna var du ställer in att mgcamd ska gå igång när boxen startar.
    Skrev mgcamd men det blev not found, så den heter väl något annat.

Som sagt det var väldigt enkelt att lägga in cams. Men jag hittar inget ställe att öppna en viss cam eller växla cam, såsom det är i DM500S. Det är den biten jag allså måste få reda på. Tyckte att jag letade överallt och när jag inte fann något ställe trodde jag att den öppnade den automatiskt - men så enkelt kunde det knappast vara, när jag tänker efter ...
    Ha der så bra!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Tackad
    5 gånger
    testa skriv mgcamd och tryck på tabb, inget mellanslag efter d'et och tabben

Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, det låter som att du gjort allting rätt hittills men den bit som saknas är att mgcamd skall startas automatiskt vid start av boxen.
    Tyvärr har jag som sagt ingen DM800 så jag kan inte guida dig i detalj vad gäller den biten...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Tack för all hjälp så här långt. Nu vet jag nästa steg. Det steg som förhoppningsvis kan bli det sista. :-)
    Ha der så bra!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad
    139 gånger
    hmm vilken image använder du ? Kör du softcam manager från TS-panel ? startscriptet för mgcamd är olika beroende på image, mgcamd finns till dom flesta image i ts-panel gäller att välja rätt

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 16:25
  2. boxen hittar inte min hårddisk
    Av skräddaren i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 12:23
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 19:17
  4. Hittar inga kaneler på min nya 600PVR!
    Av smurfen9e i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 20:25
  5. [LÖST] MP hittar inte min bränare!?
    Av aoc i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 23:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss