Här är min enkla kanallista.. Ska bygga på den sen, men det är jäkligt enkelt att flytta kanaler osv.. Ska testa skjuta in den i boxen när jag kommer hem. Får väl se om det blir grin och gråt då..
CD.JPG
Här är min enkla kanallista.. Ska bygga på den sen, men det är jäkligt enkelt att flytta kanaler osv.. Ska testa skjuta in den i boxen när jag kommer hem. Får väl se om det blir grin och gråt då..
CD.JPG
I går tror jag min openbox s10 buggade ur rejält.
Min bekant var här och skulle kolla igenom den lite och råkade ta bort alla inställningar i den för att ansluta mot min dreambox som agerar server.
Men den öppnade alla kanaler ändå utan att ha något inställt alls i CCcam eller vad det hette.
Funkade tills jag startade om boxen då var det dött igen...
Bugg ehh ja =)
Eller också är det så att boxen läser bara in config-filerna vid uppstart.
Det vanligaste är att olika programvaror för cam:s m.m. läser in config-filerna vid uppstart. Om du sedan ändrar filerna under gång så spelar det ingen roll, men vid nästa uppstart läses den nya filen in.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jag håller på att bli tokig.. var och köpte en Norden parabol för att kunna köra både Viasat samt Canal Digital. Problemet är att jag inte får någon signal ner till boxen. när jag testar med " piip vertyget" så får jag toppen signal. Är det någon vänlig själ som kan tänka sig vad det ska vara för insällningar på boxen.. När jag körde enbart Canal digital så fungerade det klockrent
/Mike
Hur ser diseqc inställningarna ut i openboxen?
Om du kör med alla orginal grejor från norden parabolen och diseqc switchen från dom, så kan jag titta hur det ser ut i min meny i dag, då jag kör med samma paket, om det är det som är köpt på kjell &co?
Hejsan, jag fick till det.. Var nog skit bakom spakarna som strulade till det![]()
Någon som känner till om jag kan köra någon av följande polska aktörer Polsat Cyfrowy, Cyfra+ eller N på Openbox? Givetvis med originalkort
Har en fråga till er som testat openbox lite.
Jag har bara kört dreambox tidigare. Orginal 7000s och 800s samt 500s klon.
7000s är den helt klart bästa av dessa 3.
Hur funkar diseqcs styrningen från openbox? Är den lika klen och dålig som på dreambox 800 ?
Hur snabb är den i menyerna?
Hur är det original / klon? Är de som finns hos de vanliga kina leverantörerna samma som de man kan köpa i butik i Sverige? Finns de "bättre" och "sämre" openbox ?
~~ Allt som finns i luften är gratis ~~
Om du talar om var ordet Manager finns så kan jag kolla? Jag har inte tänkt på någon felstavning spontant.