Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Går ej rätta till klocka på dm800hd se

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ldjoha Visa inlägg
    Jag har gjort grejen med ntpdate så varje gång boxen startar upp får den rätt tid. Men när den står i standbye så sackar klockan av efter ett tag. Hur gör jag för att få ntpdate att snurra t.ex en gång i kvarten för att hålla rätt tid. Någon som vet. Jag har kollat med cron men blir inte klok på hur och var filerna skall finnas. Jag kör med OpnPli 2.1 beta.
    Kör själv med Openpli och har inte haft några mer problem efter jag gjorde det jag tidigare skrev. Har du varit inne i enigma2 i filen settings och stängt av så boxen inte hämtar tiden via transpondern?

Sent from my HTC Sensation XL using Tapatalk
    Intel(R) Atom 330 1.6GHz - Debian 7.6 - OSCam Build 10888
    DM800se - Openpli 4.0 - MgCamd 1.35a

Citat Ursprungligen postat av Danne84 Visa inlägg
    Kör själv med Openpli och har inte haft några mer problem efter jag gjorde det jag tidigare skrev. Har du varit inne i enigma2 i filen settings och stängt av så boxen inte hämtar tiden via transpondern?

Sent from my HTC Sensation XL using Tapatalk
    Jo jag har gjort allt. Det enda som jag inte gjort är cron och crontab. Jag har skickat tillbaks moderkortet till kina. Dom ville ha det för rep eller utbyte. Får se hur det går. Nån som kan det där med crontab till 800se? Hur jag än försökte så fanns inte filen eller biblioteket :-(

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss