Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Saknar SVT1HD samt Canal+ Extra1, 2 & 3 efter omläggning (dm500hd-openpli)

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Hej igen!

Snubblade över en lista med alla frekvenster här på forumet, Råkade se att samtliga av de kanaler jag har problem med ligger på frekvens 370.
    Gjorde i felsökningssyfte en manuel sökning på endast 370 och hittade dessa kanaler. Får dock lite "hackig bild" på dem.

Det kostiga är ju att tv'ns inbyggda box visar dem fin fint! Innan omläggningen hade jag inte heller några problem med dessa kanaler.

Någon med tips?

Citat Ursprungligen postat av pocket Visa inlägg
    Hej igen!

Snubblade över en lista med alla frekvenster här på forumet, Råkade se att samtliga av de kanaler jag har problem med ligger på frekvens 370.
    Gjorde i felsökningssyfte en manuel sökning på endast 370 och hittade dessa kanaler. Får dock lite "hackig bild" på dem.

Det kostiga är ju att tv'ns inbyggda box visar dem fin fint! Innan omläggningen hade jag inte heller några problem med dessa kanaler.

Någon med tips?
    Har exakt samma problem som dig, ska testa med nya antennkablar...

Udda.. Jag har flyttade min box till en annan plats i kåken, samma fel där (hackig bild).
    Har köpt en antennförstärkare som jag tänkte koppla in och se om det gör skillnad..
    Återkom gärna med resultat när du gjort dina tester.

Liknande ämnen

1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 08:31
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 20:55
  3. OPENPLI på DM800SEHD och DM500HD SIM210
    Av Grippen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 03:44
  4. ICVS till min DM500HD samt GP3
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 16:11
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 20:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss