Alltså det funkar då med vilken brygga som helst i princip?... hmmm... det är alltså bara om den ska kopplas in på en USB port som den måste klara av Linux? Och då krävs alltså en riktig USB port (inte någon miniport) som agerar USB-host? Men... då är det ingen brygga längre, då pratar vi om en USB WLAN adapter? Såna som man bara stoppar in i USB porten utan någon strömsladd?
Har jag förstått det rätt nu?
Så den där Vonets VAP11G är inget annat än en vanlig nätverksbrygga?
Jag trodde att det krävdes något speciellt till Dreambox. Grejen med Vonets är väl bara det att den är så liten att man kan gömma undan den lätt, och så det att den kan kopplas in på samma DC sladd som går till Dreamboxen för att minimera trassel.
Jag har inte Dreamboxen i samma rum som min router tyvärr. Annars hade det inte varit något problem, då skulle jag köra med TP kabel direkt in i routern.
Jag hittade den här manicken:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1007920
Det är en 1-ports brygga från Netgear, WNCE2001. Väldigt likt utförande som Vonets.
Men finns det något sånt liknande fast med 2 eller 3 portar? Om inte, kan man koppla på en liten 5-portars switch bakom den och få upp till 5 enheter att gå trådlöst via den här bryggan?
Det blir nog en sån tror jag...

Svara med citat