Senast redigerad av bbra2000 den 2012-11-12 klockan 13:34.
nyfiken som man är gick jag ut hårt och fixade först en testrigg på bra arbetshöjd!
tänkte först slänga på vanliga lnb's för att ställa in parabolen, men med tanke på extrajobbet monterade jag quattro lnb:na direkt istället (går det så går det).
därefter följde tillkapning, kontaktering och märkning av 8x4m koax, som sen kopplades in i lnb:na och multiswitchen.
en kabel från switch till s12:an, i med stickpropparna och sen var det bara att åka.
inga instllningar krävdes i boxen...det var bara att gå in på antenna setup, justera parabolen, köra blindscan och sen var det hela klart! det bara fungerade!
jag har ju inget att jämföra med, men jag har svårt att tro att 2-3-4 ggr så dyr utrustning gör jobbet bättre.
slutsatsen måste således bli att dessa prylar är ett fynd och kan absolut rekommenderas till andra ekonomiskt sinnade!!
edit: jag var nog lite väl entusiastisk...jag har ju ändå bara provat med en mottagare! switchen kanske ballar ur om man ansluter fler boxar? jag återkommer när jag provat med fler!
några bilder...
mont av parabol och lnb's
parabol.jpg
kontaktering och inkoppling...
kontakt.jpg
lnb.jpg
uppstart, inställning av parabol och blindscan...
uppstart.jpg
blindscan.jpg
voila! bild!
testbild.jpg
Senast redigerad av jajko den 2012-11-12 klockan 21:44.