Funderar själv på en sådan, berätta gärna hur det gick och vad du tycker allmänt om denna dreambox. Bra om du kunnat jämföra med original men jag är nyfiken om vad andra har för erfarenhet kring dessa kloner...
Funderar själv på en sådan, berätta gärna hur det gick och vad du tycker allmänt om denna dreambox. Bra om du kunnat jämföra med original men jag är nyfiken om vad andra har för erfarenhet kring dessa kloner...
Jag hör av mig!
Då kan jag beställa en sådan och uppgradera min 600S till DM800HD SE och vara supernöjd med resultatet?
Eller ska jag köpa en 500 HD från lokala butiken istället?
Är ju en liten prisskillnad, var hittar ni dessa billigast? Vilka risker finns att beställa?
Många frågor men är lite osäker om jag ska satsa på att beställa, har hört att HD boxarna gör en viss skillanad om man har satellit.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Menar med uppgradering att jag byter ut min gamla DM600 till nya DM800, fysiskt vill säga
Funderar starkt på att beställa en 800HDSE, verkar vara värt pengarna. Någon som argumenterar emot detta?
Boxen borde vara lika snabb som min gamla 600 med att byta kanaler på, ha bättre bild, bättre mjukvara, ja den borde vara bättre i allt egentligen, det enda jag oroar mig över är själva kvaliteten på hårdvara, att den inte håller, därför frågor här.
Vilket postsätt har ni använt er av?
SFC Shipping (EUEXP (4-12 days)) 288.58SEK
SFC Shipping (Hongkong DHL (2-7 days)) 286.56SEK
SFC Shipping (Bulk Registered Air Mail for Hongkong Post (7-20 days)) 318.41SEK
SFC Shipping (Hongkong Fedex International Economy (3-7 days)) 212.59SEK
SFC Shipping (EMS (3-8 days))
Nästan alltid kört med fedex, tycker de funkar bra.
DM8000 | DM800SE
När jag beställde av Mixeshop (i aug ifjol) så ville jag ha DHL men de hade fått svar ifrån DHL att min adress (norr om S-vall) inte godkänt av DHL så de ändrade till Feedex.
Tips;
Det funkade bra förutom att man måste vara hemma och signa paketet, så om du inte är hemma dagtid på vardagar, så ange adressen på jobbet.
Men sedan hade de missat att skicka en av boxarna som jag beställde så den sista fick de skicka på egen bekostnad så då tog de "china post";
Den kom aldrig fram!
Så de fick skicka en ny, då använde de "Singapore post", och ska ta 7-20dagar. Men den fick jag på 4dar!
Vet inte om detta var till nån hjälp men så kan det gå...
Tänk också på det stundande Kinesiska nyåret 5/2 - 18/2, då allt kommer att vara stängt typ 14 dar.
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a