Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Hittar inte Viasats kanaler

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Mmmm. Har du motor? Vad säger satfinder? Du har kanske redan provat att gå tillbaka o koppla in boxen vid de skarvar du har för att finna felet?
    Jag har ingen motor, jag har en lnb med 4 utgångar. Mer om installationen på parabolen vet jag inte, för det är en släkting i parabolbranschen som hjälpt mig med det.

Dom kanaler jag hittar på den satelliten ligger på ungefär 9-10 dB och en signalstyrka på 60% och BER=0. Min bästa gissning är att parabolen på något sätt är inställt så att den både hittar Thor 0,8W och Astra 4,8E men att signalen från Astra 4,8E är något svag vilket resulterar i att jag tappar signalen till den vid längre kablar.
    Jag har beställt en förstärkare som jag hade tänkt placera den istället för den första skarven där kabeln har varit kopplad innan.

Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Trachky Visa inlägg
    Jag har ingen motor, jag har en lnb med 4 utgångar. Mer om installationen på parabolen vet jag inte, för det är en släkting i parabolbranschen som hjälpt mig med det.

Dom kanaler jag hittar på den satelliten ligger på ungefär 9-10 dB och en signalstyrka på 60% och BER=0. Min bästa gissning är att parabolen på något sätt är inställt så att den både hittar Thor 0,8W och Astra 4,8E men att signalen från Astra 4,8E är något svag vilket resulterar i att jag tappar signalen till den vid längre kablar.
    Jag har beställt en förstärkare som jag hade tänkt placera den istället för den första skarven där kabeln har varit kopplad innan.
    OMG. Du lär ju ha en diseq det kan jag lova. Varför i helvete flyttar du inte boxen till en skarv och kollar i webif om det funkar???????
    Man lagar väl inte genom att byta ut allt som inte är trasigt????
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    OMG. Du lär ju ha en diseq det kan jag lova. Varför i helvete flyttar du inte boxen till en skarv och kollar i webif om det funkar???????
    Man lagar väl inte genom att byta ut allt som inte är trasigt????
    Jag undviker så mycket som möjligt att flytta boxen till skarven eftersom att skarven sitter ganska oåtkomligt. Om jag nu tydligen har en diseq, kan du isåfall förklara hur en sladd som jag tidigare använt för att kolla Viasat helt plötsligt endast visar Canal Digital?

Den nya boxen är en Vu+ Solo2, vad skulle det vara för tunerinställningar isåfall? För det enda jag förstår av dom inställningarna är val av satellit.

Liknande ämnen

1. Hittar inte HD-kanaler på Thor6
    Av Blixten1 i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 19:17
  2. Hittar inte alla kanaler på min 500+(S)
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 07:45
  3. Boxer hittar inte SVT-kanaler
    Av sturee i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 08:16
  4. Hittar inte kanaler
    Av Hanken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 22:00
  5. Hittar inte alla kanaler
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 09:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss