Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Canal Digital Pairing

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Jag har aldrig orkat lära mig hur jag ska få uppdateringen att fungera sedan jag installera oscam för några år sen. Varje gång det har strulat har jag plockat fram orginalboxarna och satt in korten i dom och väntat på uppdateringen. Oftast kommer den på några sekunder. Ibland har jag fått ringa upp dom och bett dom att uppdatera korten manuellt när den sitter i orginalboxen. Till sist undrade dom varför jag betalade för alla hd kanaler trots att jag bara hade flera år gamla boxar som jag förmodligen haft sen innan hd så jag kände mig tvungen att köpa de senaste hd boxarna.

Nu med de nya hd boxarna fungerar det på samma sätt. Uppdateringen fallerar, jag flyttar kortet från servern till orginalboxen, Bilden kommer med en gång eller så ringer jag dom. Sen tillbaka med kortet till servern varpå alla kanaler (utom viasat hd då) fungerar tills nästa gång. Så ännu ingen pairing såvitt jag kan tolka detta.

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    Jag har aldrig orkat lära mig hur jag ska få uppdateringen att fungera sedan jag installera oscam för några år sen. Varje gång det har strulat har jag plockat fram orginalboxarna och satt in korten i dom och väntat på uppdateringen. Oftast kommer den på några sekunder. Ibland har jag fått ringa upp dom och bett dom att uppdatera korten manuellt när den sitter i orginalboxen. Till sist undrade dom varför jag betalade för alla hd kanaler trots att jag bara hade flera år gamla boxar som jag förmodligen haft sen innan hd så jag kände mig tvungen att köpa de senaste hd boxarna.

Nu med de nya hd boxarna fungerar det på samma sätt. Uppdateringen fallerar, jag flyttar kortet från servern till orginalboxen, Bilden kommer med en gång eller så ringer jag dom. Sen tillbaka med kortet till servern varpå alla kanaler (utom viasat hd då) fungerar tills nästa gång. Så ännu ingen pairing såvitt jag kan tolka detta.
    Posta dina configfiler i en egen tråd så får du säkert hjälp att få au att fungera.
    Eller kolla om du kan lösa det själv med hjälp av wikin:
    http://www.comhit.net/showthread.php...utouppdatering
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg

Fast det står ju att pairingen ska börja den 16/10... Vi är inte riktigt där än. Så nästa vecka kommer kanalen bli svart på dina icke originalboxar.

Skickat från min HTC Flyer P512 via Tapatalk 2
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    82 gånger
    Varför står det så här på deras hemsida detta var publiceraat redan 2012-04-04

Kopplingen mellan programkort sk pairing och box finns för att skydda kanalbolagens sändningsrättigheter samtidigt som den skyddar dig som kund från att råka ut för olovlig hantering av abonnemanget, så kallad piratverksamhet.
    Detta innebär också att du som har Tvillingabonnemang inte kan byta kort mellan boxar av olika märken. Du kan dock flytta korten fritt mellan dina kopplade Canal Digital boxar.
    Carpe Diem

Liknande ämnen

1. Canal Digital kabel - Senaste om pairing?
    Av fallos i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-08, 08:48
  2. Pairing Canal Digital
    Av jhunden i forum Canal Digital
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 14:41
  3. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss