Första gången kan du ju testa sortera via boxen och sedan laddar du upp det i dreamboxedit. På så sätt får du en överblick på hur programet funker...
Börja med att lägg till 3 kanaler i favo list och ladda upp.
Sen är det bara att leta upp kanalen du vill ha och dra den till favolistan på höger sida
Googlade lite och hittade denna fina lista http://www.satellite-calculations.co...annel_List.htm
Så lägger in enligt den :-)
Nu är favoritlistan inlagd, väldigt bra program det där :-)
Frågan är finns det ens någon programguide i OpenPLI ?? .. I kanallistan finns ju vilka program som är just nu, det är ju bra men finns ingen programguide? :-)
Hmmmm.
Du borde verkligen prova på att använda SÖK. Den frågan är besvarad åtskilliga gånger. Sätt en zap timer på ex. Viasat Motor samt Comedy central så får du en veckas EPG.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Använder också comedy central fast sen använder jag viasat motor hd då den för mej verkar funka bättre
Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-15 klockan 22:02.
I min Vu+ Duo med OpenPLi 4.0 kan jag trycka blå knapp och få upp en meny med valet "Grafisk Multi EPG". Det är nog något liknande du är ute efter.
Dessutom har Vu+ fjärren en knapp som heter EPG och där kan man välja mellan EPG för en viss kanal eller Multi EPG.
Vet dock inte hur detta stämmer på Dreambox...
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!