Hehe. Ja blocket har ju lika mycket att göra med Aftonbladet som SvD eller Prisjakt.
Som sagt, de driver ingen välgörenhet, självklart vill de vinstmaximera. Tyvärr skapas det nästan alltid en monopolsituation för denna typ av handel då folk vill nå ut till så många som möjligt utan att tvingas använda flera olika sidor.
Det är bara att börja använda en annan sida, det finns flera alternativ. Så länge du fortsätter använda blocket/tradera är du själv en del av problemet du ogillar. Jag har sålt fullt lagliga saker, men otillåtna på blocket på bl.a. fyndtorget.se med gott resultat.
Sunray är en direkt klon, även om den heter något annat. Dess laglighet är en gråzon. Om de tillåter handeln blir de delvis ansvariga, så självklart bryr de sig. Oavsett om ett rättsmål skulle visa att den är laglig så är det en onödig strid för dom att ta.
Reglerna är samma för alla användare. Däremot är de olika hårda mot olika typer av piratprodukter, antagligen eftersom vissa företag pressar dom hårdare. Om du sett orättvisor beror det nog mer på den mänskliga faktorn. Inget automatiskt filtersystem är perfekt, så visst slinker annonser igenom.
potatisskallen sammanfattar allt suveränt...case closed!![]()
Jag köpte en original dm800hd på blocket det var billigt som fan....nu vill jag annonsera boxen på blocket...men blocket vägrar att godkänna annonsen de vill ha kvitto
men killen hade inte kvitto när han annonserade på blocket det stod inte original heller men de godkände annonsen....men de godkänner inte min annons fyfan så orättvis
Har tagit även bilder och boxen skickat även mac adress......och det finns redan många dreamboxar på blocket utan bild utan kvitto och det står inte original heller men de har godkänt annonsen....De bryter inte mot regler när de tillåter folk att sälja pirat,,,,men jag bryter mot blockets regler för jag säljer en original box,de behöver verkligen formatera om hela huvudet.
Nu börjar vi nog slå på den döda hästen. Det är väldigt svårt att kommentera ett enskilt fall utan all data, men det finns massvis av möjliga förklaringar till ditt scenario:
Han kanske har kvitto men inte ville ge det till dig? Han kanske förfalskade ett kvitto? De kanske bara kräver kvitto för att du skrev just "original"? Du kanske bara hade otur? Ta det lugnt och gå vidare
Senast redigerad av MrPotatoHead den 2013-11-20 klockan 14:25.
Nej....det är inte så tyvärr några idioter sitter där.....Jag bytte mitt namn,ip adress,email adress och telefonnummer så funkade och jag sålde boxen direkt
Jag kontaktade även dreambox och de sa det ingen fel på din annons.....de har redan godkänt många annonser....blocket borde godkänna min annons inte deras
http://www.blocket.se/vastmanland?q=...is=1&l=0&md=th