Efter ytterligare test fungerar det både med ci och ci+ ca-modul av märket neotion. Tror jag var lite för försiktig när jag tryckte i ca-modulerna förra gången. Hade boxens chassi av när jag förde in ca-modulen nu och tryckte till ordentligt. Testade först enbart med de inbyggda tunererna. Funkar med både mpeg2 och mpeg4-kanaler. Behövde dock inte gå in och välja någon caid eller något annat.

Fungerar enbart med en kanal åt gången. Spelar jag in en krypterad kanal och sedan försöker titta på en annan krypterad kanal får jag ingen bild på den kanal jag zappat till.

Tyvärr hänger sig boxen extremt ofta. Ibland direkt i uppstart. Om jag då tar bort ca-modulen, startar boxen och fungerar. Verkar inte som om dm7020hd gillar ca-moduler direkt, iallafall inte de jag använder.

Använde OpenPLi v4 från 2013-11-16.

Testade även med usb-tunern PCTV nanostick T2 290e. De två fria hd-kanalerna SVT1 HD och SVT2 HD gick bra att få in utan störningar i bilden den här gången. Men om jag byter till en dvb-t-kanal och använder dvb-t2-tunern får jag störningar i bilden precis som innan. Fick tyvärr inte bild på TV3 HD, TV4 HD eller Kanal 5 HD med hjälp av ca-modul och boxerkort.

Någon som känner till en ca-modul för boxer som kan dekryptera 2 kanaler eller fler, samtidigt?