Resultat 1 till 10 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Tackad
    39 gånger
    Detta har iofs inget med raspberry pi att göra men om du är intresserad av bra tv-kort...

Det finns ett fabrikat av firewire anslutna tv-kort som tillverkades av Digital everywhere.
    De har väldigt bra bildkvalité och gott rykte.
    Det finns ett svenskt forum som har all info man kan tänka sig om dessa:
    http://www.tystpc.nu/sida.php?s=firedtv
    Det finns drivrutin för Linux med i kerneln från och med linux-2.6.29-rc7.
    Senaste openelec har linux-3.10.20

Det finns även drivrutiner för windows7.

Om du är intresserad så har jag några sådana kort liggande, jag har testat dom och dom fungerar bra men det blev aldrig att jag byggde ett helt system som du tänkt göra.
    Mina tv-kort är för DVB-C så de fungerar med comhem och tele-2 kabelnät (även HD).

MVH

Citat Ursprungligen postat av Gothic Visa inlägg
    Ursäkta om jag spammar dig men jag har letat som en tok i HTPC-forumet efter ytterligare funderingar men nu är jag på år 2009-trådar...
    Du verkar insatt och aktiv så jag chansar på att du orkar svara på några fler frågor.

TV-kort till DVB-C finns ju inte direkt i drivor...
    Lite USB-varianter med uselt omdöme och något PCI, thats it.
    Ska jag vara helt ärlig vet jag inte ens vad jag beöver.
    Säg att jag har en cardserver (1 läsare, 1 kort). Hur många tuners behöver jag på TV-kortet backend för att kunna dela till x-antal klienter?
    Räcker det med en tuner för att kunna köra x-antal klienter eller är det en tuner per klient (du hör ju att jag inte är med riktigt)?

Sen nämde du något om att använda en vanlig digitalbox. Jag har några liggande men vet inte riktigt hur en sån skulle kunna nyttjas.

Det jag är ute efter är alltså att köra en cardserver och kunna använda 3 XBMC-klienter med Live-TV.
    Skulle vara bra att kunna spela in på en annan kanal oxå men i det fallet har jag förstått att det krävs dubbla tuners.
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2014-01-09 klockan 11:44.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss