Hmmmm.
Du behöver BARA en rad i newcamd.list & det är med IPadressen till servern. Dessutom förståss DES-nyckeln & user / password s0m du har angett i newcs.xml på servern. I newcs anger du inga IPadresser till klientboxarna.
Hmmmm.
Du behöver BARA en rad i newcamd.list & det är med IPadressen till servern. Dessutom förståss DES-nyckeln & user / password s0m du har angett i newcs.xml på servern. I newcs anger du inga IPadresser till klientboxarna.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Nu börjar det nog klarna? Jag har i newcamd.list för resp. angett den aktuella boxens IP-adress. Detta är alltså fel. Samtliga klienter ska i stället ha samma IP-adress, d v s serverboxens IP-adress, i newcamd.list?
Men även serverboxen ska väl ha en newcamd.list - och den adressen blir då helt naturligt med just serverboxens IP-adress.
Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-18 klockan 10:25.
Ha der så bra!
Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."
Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E
Hmmmm.
Check !!!
Klientboxarna måste veta var de ska ansluta & förmodligen inte ansluta till sig själva.
Linux rules!
Börjar förstå nu. Då är jag alltså inne på rätt spår i mitt föregående inlägg ...
Bekräfta gärna att jag är sätt ute, så ska jag börja rätta till. Är det så, så har ni hjälp mig, mycket snabbt dessutom, jag har nog krånglat nästan en vecka själv och ändå inte hamnat rätt. Jag hör sedan av mig när jag fått till det, för utdelning. Men stort tack så länge!
Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-18 klockan 10:32.
Ha der så bra!
Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."
Hmmmm.
I serverboxen anger du 127.0.0.1 (localhost) som IPadress i newcamd.list.
Linux rules!
Ha der så bra!
Hmmmm.
Men SUCK !!!
I klientboxarna SKALL du ha server-ipadressen (192.168.0.???) & i serverboxen ip 127.0.0.1
Gör så då får du bild på alla boxarna.
127.0.0.1 är localhost = datorns interna egna adress som ALLA datorer har för att kunna hitta sig själva. Så skriver du 127.0.0.1 på klientboxarna så får du garanterat ingen bild.
Linux rules!