Usb-minnet måste vara formaterat i ext3, så sök hur man gör det om du inte redan vet.
Usb-minnet måste vara formaterat i ext3, så sök hur man gör det om du inte redan vet.
När jag anslöt min HDD 1:a gången var den inte linuxformaterad. Då fanns det ett alternativ för formatering i boxen.
När jag sätter i USB-minnet dyker inte det upp. Det är det som jag tycker är märkligt.
Hmmmm.
Vad säger dmesg när du stoppar in stickan ?
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
dmesg? Är det för DM?
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
När jag installerade CCcam skulle USB-minnet vara formaterat i FAT32.
Hmmm.
Linux kommandot "dmesg" är MYCKET bra att använda vid felsökning. Skriv in det bara i prompten på boxen, efter att du stoppat in stickan.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
OK, om du googlar hur man flashar en sådan här box, så hittar du ytterligare ett format boxen läser.
Så NEJ du måste inte formatera i just ext3 formatet.
Men visst ext3 är i många fall att föredra, men inget måste.
Jag själv kan inte påminna mig att jag har ext3 på någon pinne iaf.
No offense, vill inte bråka. Men detta är något som jag tycker är alldeles för vanligt. Vill man hjälpa till men inte är säker bör man uttrycka sig på rätt sätt. "Du kan testa", "Jag tror", "Är inte säker, men" osv osv.
Gissar man och uttrycker att något "måste" vara på ett visst sätt stjälper man faktiskt. Och andra som hittar hit vid en sökning får också felaktig information presenterad om ingen annan uppmärksammar felet.
Ledsen RolandS för min "rant"...
Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-04-16 klockan 20:33. Anledning: "" på rant